Los bericht bekijken
Oud 21 december 2014, 18:50   #6
skydirk
skydirk
 
Geregistreerd: 8 februari 2006
Locatie: leuven
Berichten: 90
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CarlaBosman Bekijk bericht
Beste Dirk, ik probeer helemaal niets. Omdat ik niet geloof in die wondermiddeltjes, ook niet die uit Congo. En (na jaren ellende met eczeem) ook niet in dermatologen. Ik gebruik mijn energie en geld liever om het leven zonder haar leuk te maken, en dat gaat vrij goed. Niks bij de pakken neerzitten dus. Maar die verhalen over wondermiddelen maken me dan wel eens onrustig, vandaar mijn topic. Jij zegt: olijfolie en cayennepeper kosten je niets om te proberen, maar daar ben ik het niet mee eens. Het is een hele tijdsinvestering, kost veel aandacht en kan tot een stevige teleurstelling leiden. Daarom begin ik er nu niet aan. Vitamine D3 heb ik niet geprobeerd en ik heb er dan ook geen oordeel over. Ik zal er eens op Googlen, maar als ik dan alleen links naar vitaminewinkels en 'natuurgeneeskundigen' vind, laat ik het toch aan me voorbijgaan.
Op pubmed enz.. moet je gaan kijken. Dat zijn wetenschappelijke artikelen over onderzoeken die gedaan zijn. Het gaat niet over vit D en haarproblemen maar er zijn wel degelijk wat onderzoeken over vit D. Volledig akkoord met al die rommel die je vindt bij vitaminewinkels en natuurgenezers. Maar je zou op zijn minst toch eens je vit D gehalte in je bloed kunnen laten nakijken om te zien of er daar geen probleem zou kunnen zijn. Heeft misschien niets met je haarprobleem te maken maar je weet toch maar nooit en toch ook nuttig om te weten of je geen tekort hebt. A propos, ik heb vroeger als kind ook veel last van eczeem gehad. Ik zal toch proberen om mijn mening niet meer op te dringen. 't Doe het ook maar omdat het mij van mijn probleem heeft verlost en dat het misschien bij iemand anders ook zou kunnen helpen.
skydirk is offline   Met citaat reageren