Los bericht bekijken
Oud 19 juli 2014, 23:50   #20
Jhan-air
HaarWeb lid
 
Jhan-air's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2012
Berichten: 157
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Ik heb van begin tot nu toe 0,5 mg geslikt per dag. Gezien de lange halfwaardetijd zou het misschien ook wel 1x in de 3 dagen kunnen. Wel werd altijd geadviseerd om 0,5 mg per dag te slikken. Weet eigenlijk niet of dermatologen nog steeds deze hoeveelheid voorschrijven.

Hoorde laatst zelfs (van haarweblid die zich heeft verdiept erin) dat 2,5 mg per dag de meeste hergroei geeft, dit was onderbouwd met een studie.

Dus ook hier weer behoorlijk verschillende meningen erover. Ik zou wel in het begin een dosis van minimaal 0,5 mg per dag nemen totdat er een spiegel is opgebouwd. Daarna zou het eventueel minder frequent kunnen als onderhoudsdosis.
2,5 mg??? Is dat niet een beetje te veel.. Finasteride stelt me soms teleur. Het is erg wisselvallig, dus ik wil wel duta proberen. Mijn huisarts vond het na een tijdje niet eens goed dat ik fina innam. Hij dacht dat ik het alleen moest proberen voor een tijdje. En dat vanwege mijn leeftijd (22). Ik geef hem ene kant wel gelijk, maar ik wil mijn haren behouden dus ja.

Is er iemand van fina naar duta overgestapt hier? En wat waren jullie ervaringen?
__________________
Finasteride sinds Juni 2012
Minoxidil sinds November 2012
Jhan-air is offline   Met citaat reageren