Los bericht bekijken
Oud 9 november 2017, 16:51   #1
wolvin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 augustus 2017
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 17
Geslacht:
Ik vind geen geschikt haarwerk


Ondertussen is mijn haar zo dun geworden dat ik amper nog durf buiten te komen.. en mijn haar valt nog steeds uit. Ik zit nu 1,5 maand aan de finasteride en minoxidil. Heb vorig jaar en 2 jaar terug ook al minoxidil gebruikt, maar steeds op aanraden van dermatoloog weer afgebouwd. Met als gevolg telkens opnieuw en hevigere haaruitval. Nu bij nieuwe dermatoloog.

En nu ben ik zover.. ik wil echt een oplossing, besef dat mijn haar nooit meer mooi wordt. Ben al bij verschillende kappers en pruikenzaken binnen gestapt, maar het ziet er allemaal niet uit wat ze op m´n kop zetten. Het was soms zo erg dat het leek of ik een ei liggen had onder m´n haar bovenop m´n kop. En dan hoop ik steeds: ze haalt wel iets boven wat uiteindelijk wél zal passen, maar neen! Telkens kom ik ontgoocheld terug buiten! Ik heb heel erg fijn blond haar tot over m´n schouders. Het is te fijn om een haarstuk te hebben waarvan de voorkant van m´n haar zichtbaar blijft..

Voor elk hoofd een oplossing.. niet voor mij dus! Of moet ik naar een volledige pruik gaan?

Iemand een idee voor mij? Ik woon in België. In Nederland zijn er duidelijk meer plaatsen waar je terecht kan.

En dan lees ik ook zo vaak van pruik bijkleuren, de front lace bijkleuren, echt haar, synthetisch haar, ik heb daar allemaal geen verstand van. Ik heb nooit iets met mijn haar gedaan, zelfs föhnen deed ik niet. Altijd in een staartje en klaar. Dun haar, maar altijd tevreden geweest en nooit echt aandacht aan besteedt.

37 jaar, dus nog wel een paar tientallen jaren te gaan met pruiken/haarstukken. Bestellen op het internet lijkt me ook zo gevaarlijk. Dan sta ik daar, moederziel alleen met mijn pruikje in de hand. Geen kapster om het wat bij te stylen

Koop je een haarstuk/pruik daarentegen bij een kapper, dan weet je dat je sowieso stukken meer betaalt dan wanneer je het gewoon via internet koopt. Kappers zijn commercieel, en dat zou niet mogen zijn dat men op de kap van sukkelaars geld verdient. Je zou eigenlijk in officiële ziekenhuizen moeten terecht kunnen, net als mensen die een prothese nodig hebben. Ik vind geen haar meer hebben als vrouw even erg als een ledemaat moeten missen.

Bestaan er geen bijeenkomsten voor mensen die pruiken dragen? Of hulpgroepen ofzo.
Altijd weer lees je hetzelfde bij mensen die over hun kanker schrijven: het haarverlies is het allerergste van de ziekte... Maar het haar komt wel terug, en bij ons niet meer. Ik ben dankbaar dat ik (nog) geen kanker heb, maar wou dat er voor ons meer erkenning was.

Bedankt aan eenieder die een reactie achterlaat!! Vooral lotgenoten uit België uit de streek van West-Vlaanderen die me tips kunnen geven zal ik eeuwig dankbaar zijn!!!
wolvin is offline   Met citaat reageren