Discussie: cyclosporine
Los bericht bekijken
Oud 16 januari 2012, 23:52   #24
marcelle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 mei 2011
Berichten: 10
Hallo,

Inmiddels heb ik alweer veel meegemaakt. Ik moest stoppen met de cyclosporine om te kijken of mijn afweersysteem uit zichzelf zou stoppen met het afstoten van mijn hoofdhaar. Dit was niet het geval. Na ongeveer 3 weken vielen mijn haren weer uit. Ik had na een maand weer een afspraak bij de dermatoloog en was toen alweer half kaal (uitval verliep sneller dan de eerste keer). Ik heb toen opnieuw cyclosporine voorgeschreven gekregen alleen een lagere dosering zodat ik het op lange termijn kan blijven slikken (misschien zelfs levenslang). Ik was hier heel blij mee. Echter is het nog steeds niet aangeslagen en heb ik nu geen haar meer op mijn hoofd. Ook merk ik sinds 2 weken dat mijn wimpers en wenkbrauwen uitvallen. Toch blijf ik de medicijnen slikken. In maart heb ik weer een controle afspraak bij de dermatoloog. Ik hoop dat het voor die tijd weer een beetje de goede kant op gaat. Ook heb ik alvast een nieuwe pruik besteld en ben ik op dit moment op zoek naar vervangingen voor mijn wenkbrauwen en wimpers omdat ik niet kaal door het leven wil. Echt rooskleurig is mijn verhaal tot dusver helaas niet. Maar ik blijf hopen dat het goed komt (ik heb ook geen andere keus, want accepteren kan ik het nog niet).
marcelle is offline   Met citaat reageren