Los bericht bekijken
Oud 7 oktober 2002, 12:30   #3
Chris
HaarWeb lid
 
Chris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2001
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 291
Exclamation Vervolg....

Deel 2
----------------

Citaat:
U denkt dat het haarwerk: niet goed aansluit, de verkeerde kleur heeft, het zichtbaar is, pluizerig is, te lang/kort is etc. U bent er veel te veel mee bezig en u bent de enige die het ziet.(
JAaaaa! Je moest eens weten wat voor een reactie's ik indertijd kreeg bij die atelier-medewerkster van Zantman in Bussum m.b.t de pasvorm van mijn haarwerk! Lees dit: http://www.haarweb.nl/forum/showthre...s=&threadid=13 er maar eens op na! (niet voor niets 'thread 13!!'). Die atelier-medewerkster beweerde dat er NIETS mis was met de pasvorm, terwijl ik notabene VOELDE dat hij niet goed zat!! Sterker nog....op een dag hadden wij een feestje van de buren en toen ik uit bed kwam om mij netjes te maken voor dit feest merkte ik dat de voorkant van mijn haarwerk 'omhoog' stond. Ik had altijd al problemen gehad met de pasvorm, want ik had altijd het gevoel dat de voorkant simpelweg NIET GOED aansloot op mijn voorhoofd. En nu stond de voorkant wel héél erg bol!! Ik kreeg het met geen enkele mogelijkheid meer 'plat' op mijn voorhoofd!! Ik was RADELOOS. Mijn ouders overigens ook...... ik moest 2 dagen wachten voordat ik bij Zantman terecht kon. De manier waarop ik toen echter aan de telefoon werd behandeld....zal ik niet snel meer vergeten. Het is gewoonweg ongehoord dat bedrijven hiermee wegkomen. Ik werd op een zeer zakelijke wijze te woord gestaan en men toonde geen enkel begrip voor de situatie waarin ik was terecht gekomen. Terwijl het notabene ee defect was aan HUN produkt, maar dit was tot zover NOOIT erkend door hunzelf. 2 dagen later zat ik daar weer. Had mijn moeder meegenomen, want ik trok het zelf niet meer. 'Ja, we zien nu ook dat het inderdaad een probleem is......we hadden niet door dat de nood zo hoog was, want je had echt éérder kunnen komen hoor. In het vervolg moet je echt eerder aan de bel trekken hoor!......', was het commentaar van de kapper (donkere jongen) die daar indertijd -als enige man- werkte. Blijkbaar wist hij niet dat ik die atelier-medewerkster al diverse malen had aangeven dat ik problemen had met de pasvorm......

Als ik er nu weer aan terugdenk aan die verschrikkelijke tijd bij Zantman in Bussum, dan gaan mijn haren alweer recht overeind staan. Ik sprak eens een keer een of andere 'Els' die nu bij Hair Consultancy werkt aan de balie en die bevestigde mijn negatieve ervaringen bij Zantman, die dus voorheen in hun pand zat : 'U bent helaas niet de enige, maar ik kan u garanderen dat de kwaliteit bij ons niet meer te vergelijken is met wat Zantman vroeger deed in dit pand'. Maar goed... 'Een ezel stoot zich geen tweemaal....' Precies! Nadat ik Zantman eindelijk had verlaten was ik zeer huiverig om een voet binnen te zetten bij Hair Consultancy die het pand van Zantman in Bussum had overgenomen.

Citaat:
U kunt alles met het haarwerk doen, zwemmen, slapen etc.

(vooral voor de synthetische haarwerken geldt dit niet altijd, er zijn vezels die dmv schuring door b.v. het ermee slapen, tegen de kopsteun van je auto zitten etc. gaan vervilten en dat krijg je niet meer goed de vezel is te beschadigd. Met echt haar (vooral de rood en blondtinten) kan het zijn dat zodra je in chloorwater bent wezen zwemmen je haar groen uitslaat. Ook met het zwemmen moet je er rekening mee houden dat het vlug zichtbaar kan zijn, maar dat ligt ook weer aan het systeem wat je hebt).
'U kunt er alles mee doen hoor.....!' Yeah, right!!! Met een synthetisch haarwerk zijn veel dingen inderdaad direct niet meer of nauwelijks te doen. Maar zelfs al heb je een haarwerk van echt haar, dan nog ben je ZEER beperkt in de dingen die je doet. Althans, als je van zwemmen houdt bijv. Of als je vaak een helm op moet of dat soort dingen. Sorry, maar je ziet mij zeker GEEN kopje onder gaan meer, nu ik een haarwerk heb. Het duurt uren voordat je haarwerk droog is...je kan er niet even een handdoek doorheen halen (zoals met je eigen haar), je zit altijd met die tape en lijm....'zal het houden of zal het niet houden'?....'zal het zichtbaar zijn of niet'?. Nee, sorry: maar je gemoedsrust wordt danig op de proef gesteld in dit soort situaties. Kopje onder gaan met een haarwerk is simpelweg UITGESLOTEN. Voor veel mensen is het dragen van een helm ook geen optie meer als ze zijn overgestapt op een haarwerk. (Je draagt dan feitelijk twéé helmen als je op de motor zit......). Een lekkere spontane romantische strandwandeling met een nieuwe geliefde? Forget it! Windkracht 2 zal nog gaan....maar harder moet het niet gaan waaien, want je bent ALTIJD bang dat je haarwerk niet meer 'zit' of dat mensen je voorrand kunnen zien......

Tot zover uw reporter,

Chris.
Chris is offline   Met citaat reageren