Los bericht bekijken
Oud 29 mei 2019, 15:07   #17
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
De gaatjes die je prikt zijn in feite miniscule wondjes. Het lichaam stuurt hersteltroepen naar gewond gebied. Dus als je net de huid met opzet genoeg verwondt, dan zal je lichaam ook middels allerlei cellen en processen de wondgenezing in werking stellen. Hierin zitten dus ook verschillende stoffen die de herstel en groei stimuleren van de huid en ook het haar. Zo wordt ook de huid bijv. in het gezicht behandeld. Door de verwonding wordt collageen aangemaakt waardoor de huid zich herstelt. Doe je dit regelmatig en geef je de huid tussendoor ook de rust om goed te herstellen, dan zal de huid uiteindelijk meer collageen bevatten en verjongen. Volgens mij werkt bodybuilden ook een beetje op hetzelfde principe. Net de spieren genoeg belasten/beschadigen zodat deze met de juiste voeding en rust zichzelf steeds herstellen/sterker maken en groeien. Misschien leg ik het niet helemaal goed uit en gebruik ik niet de juiste termen, maar heb ook geen medische achtergrond.

Je kunt ook gaatjes in je hoofdhuid maken voor betere opname van bijv. Minoxidil. Deze gaatjes hoeven minder diep gemaakt te worden, je hoeft de huid dan niet te 'beschadigen'.

Laatst gewijzigd door Reet; 29 mei 2019 om 15:11
Reet is offline   Met citaat reageren