Los bericht bekijken
Oud 30 oktober 2007, 12:09   #40
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri Bekijk bericht
Hoezo zou het niet op de haarcellen werken Kevin? Zolang het stofje in een goeie vehicle wordt aangeleverd zal het de huid doordringen en dus lokaal zijn werk doen.

Ik weet niet of dit tot iedereen doordringt maar ik vind dit wel een tamelijk glorieus moment. TB4 is echt een heel ander middel dan wat er tot nu toe op de markt is en in theorie zou het geweldig moeten werken. Ik heb dit middel altijd als het meest potentierijk ingeschat van allemaal - op Sonic Hedgehog (SHH) na dan. En de ontwikkeling van SHH als haargroeimidel is pas stilgelegd wegens veiligheidsproblemen.

En hier kom ik dan ook meteen bij mijn grootste bezwaar met TB4: de veiligheid. Zoals je eerder in deze thread kunt lezen is een mogelijke verklaring voor de werking van TB4 als haargroeimiddel dat het de activiteit van SHH verhoogt. Prachtig maar dus ook een beetje link. Altijd oppassen met middeltjes gebruiken die nog niet door een fatsoenlijke keuringsdienst als de FDA zijn geweest.

Ik heb dus hoge verwachtingen van TB4, maar dit wordt geremd door twee dingen:
1) Teleurstellingen in het verleden met middelen waarvan ik hoge verwachtingen had.
2) Veiligheidsrisico's.

Ik denk & lees nog even verder, maak uiterlijk aan het einde vd week een keuze of ik het doe of niet. Daarna misschien samen bestellen?
Daar kom ik qua kennis nog te kort. Ik weet niet goed hoe de huid in elkaar zit. Komen topische producten altijd bij de haarcellen, of moeten ze affiniteit voor de haarcellen hebben of komen ze in het bloed terecht en vanzelf bij de haarcellen etc. Ik weet wel dat met alcoholische producten veel van het ingredient verloren gaat doordat het niet diep genoeg in de huid kan komen waar de haarcellen zitten. Volgens dit principe moet het met liposomes wel goed komen.

Trouwens, TB-4 bevat ook TGF-b, wat volgens vele studies slecht voor de haren is, maar ondanks dit zou TB-4 haargroei stimuleren. Hier snapte ik dus helemaal niets van, totdat het mij onlangs uitgelegd werd:

Citaat:
I don’t believe that it is very good to suppress TGF Beta 1 and it is only important to suppress the inflammatory aspects of TGF Beta by several means (curcumin, EPA, and others). Stabilized copper (copper peptides) and retinoic acid also increase TGF Beta but TGF Beta is very important for skin restructuring. You cannot win them all but you can schedule different treatments for different stages of a problem.
Citaat:
TGF is very important in stimulating stem cells into specialized cells and other good things it does. The only concern is apoptosis (actually TGF is not causing apoptosis but rather “terminal differentiation which is often confused with apoptosis). This aspect can be blocked by good penetrating antioxidants which can mitigate the onset signals of terminal differentiation before it effects the cells in an irreversible way.
Ik zou het middeltje ook wel willen proberen. Eens kijken of ik 3 topicals op een dag kan toepassen .

Hier is de volledige studie.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren