Los bericht bekijken
Oud 28 november 2019, 11:35   #35
Pionier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2016
Berichten: 289
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
nogmaals, pionier, jij begrijpt de studie niet. dit is basis-engels en je snapt het niet. dat is verder prima, maar fake het dan ook alsjeblieft niet.

ik heb speciaal voor jou de onderliggende studie even boven water gehaald. speciaal voor jou, zodat jij het ook snapt.

dus dezelfde resultaten, maar dan in jip en janneke taal.

ik citeer:

"As compared with the men in the placebo group, the men treated with 5 mg of finasteride per day had a significant decrease in total urinary-symptom scores (P<0.001), an increase of 1.6 ml per second (22 percent, P<0.001) in the maximal urinary-flow rate, and a 19 percent decrease in prostatic volume (P<0.001).
The men treated with 1 mg of finasteride per day did not have a significant decrease in total urinary-symptom scores, but had an increase of 1.4 ml per second (23 percent) in the maximal urinary-flow rate, and an 18 percent decrease in prostatic volume.
The men given placebo had no changes in total urinary-symptom scores, an increase of 0.2 ml per second (8 percent) in the maximal urinary-flow rate, and a 3 percent decrease in prostatic volume."

Bron: https://www.nejm.org/doi/full/10.105...99210223271701

Speciaal voor jou in begrijpelijk Nederlands (en voor de zoveelste keer):

5 mg gaf een statistisch significante toename ten opzichte van placebo.
1 mg gaf geen statistisch significante toename ten opzichte van placebo.

In tegenstelling tot wat jij rondschreeuwt: niemand vergelijkt de 1mg met de 5mg; allebei worden (zoals altijd in dit soort studies) uitsluitend vergeleken met placebo

En als we dan toch bezig zijn. Dezelfde studie:

"The men who received 5 mg of finasteride daily had a significantly greater decrease in total symptom scores than the men given placebo. The decrease in the scores of the men who received 1 mg of finasteride daily was intermediate"

"The effect of a daily dose of 5 mg of finasteride was greater than that of a 1-mg dose. We conclude that treatment with a 5-mg dose of finasteride is beneficial in men with benign prostatic hyperplasia."

Moet ik dit ook voor je vertalen in het Nederlands, of lukt het zo denk je?



ik kan me in jouw situatie je frustratie voorstellen, maar houd het een beetje netjes joh.
Oh ja je hebt gelijk hoor ik word inderdaad gefrustreerd, door idioten zoals jij.


Hopeloos is nog te eufemistisch om iemand zoals jij te omschrijven.


De onderliggende studie bevestigt nogmaals wat ik al zei. En ja ze hebben alle groepen met elkaar vergeleken maar er is ENKEL een significant verschil gevonden tussen de placebo en 5 mg groep NIET tussen de 1 mg en 5 mg groep. Stop met dingen uit te vinden die er gewoon niet staan.


Weeral als men verder leest dan ziet men dit ook terug in de resultaten er is amper verschil gevonden tussen de 1 mg en de 5 mg.


Mean percentage changes in peak flow rate were (placebo) 8%, (1 mg) 23%, and (5 mg) 22%


the mean percentage changes in prostate volume were (placebo )-3%, (1mg)-18%, and (5mg)-19% respectively.

Citeer mij nu letterlijk waar dat er staat dat er een SIGNIFICANT VERSCHIL is gevonden tussen de 1 mg en 5 mg. Inderdaad dat lukt je niet omdat dat er niet staat en ook niet is gevonden. ENKEL een significant verschil tussen placebo en de 5 mg groep.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht


In tegenstelling tot wat jij rondschreeuwt: niemand vergelijkt de 1mg met de 5mg; allebei worden (zoals altijd in dit soort studies) uitsluitend vergeleken met placebo


Haha, waarom zouden ze in een studie enkel vergelijken met de placebo? Ben je nu echt serieus. "zoals altijd in dit soort studies" Wat? Weeral dingen dat je gewoon uitvindt. Je bent weeral fout net zoals het feit dat je niet wilt toegeven dat sommige transgenders fina nemen voor hun transitie. Maar nu ben ik wel nieuwsgierig wat je doet in het echte leven...


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht


"The men who received 5 mg of finasteride daily had a significantly greater decrease in total symptom scores than the men given placebo. The decrease in the scores of the men who received 1 mg of finasteride daily was intermediate"

"The effect of a daily dose of 5 mg of finasteride was greater than that of a 1-mg dose. We conclude that treatment with a 5-mg dose of finasteride is beneficial in men with benign prostatic hyperplasia."

Moet ik dit ook voor je vertalen in het Nederlands, of lukt het zo denk je?



Ik denk dat ik dit voor jou moet vertalen vriend.


The men who received 5 mg of finasteride daily had a significantly greater decrease in total symptom scores than the men given placebo. > Mannen die 5 mg fina kregen hadden een significant grotere vermindering in totale symptoom score dan de mannen die een placebo kregen.



The decrease in the scores of the men who received 1 mg of finasteride daily was intermediate > De vermindering in de scores van de mannen die 1mg fina namen was tussenliggend.



==> conclusie; geen significant verschil tussen 1 mg en 5 mg zoals we ook zelf kunnen afleiden uit de resultaten.



Of wacht je weet toch wat het woordje intermediate betekent hé? Hier is een handige link voor je: https://www.mijnwoordenboek.nl/verta...L/intermediate


"The effect of a daily dose of 5 mg of finasteride was greater than that of a 1-mg dose..." > Het effect van een dagelijkse dosis van 5 mg fina was groter dan de 1 mg dosis.



Inderdaad het effect was groter maar er was geen SIGNIFICANT VERSCHIL aangetoond, maar enkel tussen de placebo en 5 mg groep ZOALS ER OOK LETTERLIJK STAAT IN DE TEKST. Stop met dingen te verzinnen die er gewoonweg niet staan vriend.



Ok, je hebt jezelf nu genoeg belachelijk gemaakt. Ik raad aan dat je je Engels wat gaat bijschaven en een cursus begrijpend lezen gaat volgen voordat je met de grote jongens wilt discussiëren.



Man, man en dit allemaal omdat jullie fina nemers zo onzeker zijn (terecht wel, fina is ook niet veilig natuurlijk, niet dat jullie dat gaan toegeven).



Achja, zoals ik al zei, niet vergeten om jullie pilletjes te nemen vrienden.

Laatst gewijzigd door Pionier; 28 november 2019 om 11:56
Pionier is offline   Met citaat reageren