Discussie: Antihistamine
Los bericht bekijken
Oud 11 september 2004, 13:46   #121
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Question zijn we wel goed bezig?

Hee mensen,
Ik zat net nog ff al het bewijs voor antihistamine tegen AGA op een rijtje te zetten. Het komt hierop neer:

1) In RK19 zit een antihistamine (Diphenhydramine HCI) en als dit middel al zou werken zou het door deze stof komen.
2) Axel had iemand gevonden op allergieplein.nl die hergroei constateerde met een antihistamine (Zyrtec), zie deze post.
3) Er is een farmaceutische patentaanvraag gevonden van iemand die een minimaal onderzoek heeft gedaan naar de werking van een soort antihistamine tegen acne en alopecia androgenetica. Zie deze link.
4) Het klopt het met inflammation-verhaal, haaruitval wordt veroorzaakt door chronische inflammation en inflammation wordt o.a. veroorzaakt door histamine.

Nu las ik dat artikel wat ik noem onder punt 3 nog eens goed door, en daar is echt het een en ander op af te dingen.

1) het is heel slecht geschreven
2) de "onderzoeken" zijn vaak maar gedaan onder 1 of 2 mensen, waardoor je dit soort zinnen krijgt: "and within the first 6 weeks of zafirlucast treatment both the patient and his wife witnessed less ocurrence of hair loss". Dat mist natuurlijk iedere wetenschappelijke onderbouwing.

Maargoed, waar ik verder mee zit is het volgende:

1) Dit artikel zegt dat haargroei bereikt kan worden met Zafirlucast. Maar dat is helemaal geen anithistamine zoals Axel eerst beweerde, maar een anti-leukotrine! Ik weet niet precies wat een anti-leukotrine is maar in het artikel staat dit erover: "Zafirlukast is an anti-leukotriene that competitively inhibits the binding of leukotriene D4 at its receptor site."
Blijkbaar is leukotrine een andere stof dan histamine. Wie weet hier meer over?? En heeft het slikken van anithistamine dan wel zin?

2) De mensen in dit onderzoek namen 40mg per dag van de stof! In RK19 zit ook bijna 40mg! Is het slikken van 10mg per dag wel voldoende? In het artikel wordt zelfs genoemd dat het slikken van 20mg per dag van de anti-leukotrine niet voldoende is!

"Having considered that dihydrotestosterone levels may have been suppressed to a low normal range, as pre treatment dihydrotestosterone serum determination had not been performed, the dose of zafirlukast was increased to 40 mg taken by mouth twice daily. Continuing this dose for a one month period of time, serum dihydrotestosterone levels were reanalized and determined to be 21 NG/DL (normal 25 to 75 NG/DL)."

Dus kort samengevat: gebruiken we wel de goede stof en nemen we wel genoeg??????
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren