Los bericht bekijken
Oud 8 november 2016, 19:55   #42
CarlaBosman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 253
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dipje_28 Bekijk bericht
Hoi Carla,

Ten eerste heel erg bedankt voor het lezen van mijn verhaal en voor je lieve reactie hier op.
Graag gedaan hoor, ik hoop dat je er iets aan hebt.

Citaat:
Het is toevallig dat je zegt dat mensen kijken omdat ze zien dat ik gespannen en ongelukkig ben, ik liep vorige week met mijn moeder over straat en zij zei precies hetzelfde. En inderdaad, ik ben de hele dag gespannen en dat is heel moeilijk omdat ik zo op mijn hoede ben. Soms kan ik het goed loslaten maar soms totaal niet. Dan voel ik de ogen branden.
*slaat virtuele arm om Dipje*

Citaat:
Ik moet wel zeggen dat ik de haarwerken en pruiken er stuk voor stuk uit pluk, misschien omdat ik er dagelijks mee bezig ben?
Dat weet ik wel zeker, dat dat daardoor komt. Zo'n prachtig duur haarwerk als jij hebt, dat kan alleen iemand herkennen die zelf ervaring heeft. Tenzij je het achterstevoren opzet natuurlijk Ik stond een keer in een winkel in Spanje met mijn vriend en we werden geholpen door een oudere vrouw met een pruik op. Dat ding was versleten, je keek er dwars doorheen, het zat scheef, onnatuurlijke kleur, echt vreselijk. Vraag ik later aan mijn vriend: zag je dat, wat een afschuwelijke pruik ze op had? Zegt hij: Pruik? Niks gezien. Ik lette er niet op. Terwijl hij altijd goed naar alles kijkt hoor, hij is echt geen blinde kip.

Maar dan nog nog. Stel je voor, je loopt op straat, iemand kijkt naar jou en denkt: die vrouw heeft een pruik op. En dan natuurlijk meteen een mening erover, zo zijn we dan ook wel weer. Dus: mooi, lelijk, zielig, leuk, stom, gaaf, wat dan ook. Intussen ben jij al weer lang doorgelopen, je weet van niks en ziet die persoon nooit meer terug. Wat is dan je probleem?

Citaat:
En ik probeer sinds ik thuis zit wel wat liever voor mezelf te zijn maar ik merk dat ik heel streng ben voor mezelf en dat ik me erg vaak schuldig voel.
Schuldig dat ik thuis zit en niet werk, schuldig dat ik zoveel geld kost met mijn haarwerk, wimpers, wenkbrauwen tatoeëren etc.
Dat is jouw probleem. Een rotprobleem ook, dat je leven verziekt. Ik zou je aanraden hier hulp mee te zoeken, en snel ook, des te sneller ben je er vanaf. Dit is toch geen leven zo?

Citaat:
En het stomste is, ik weet dat het onzin is en dat ik hier niet voor gekozen heb. Maar toch dit gaat nou eenmaal automatisch.
Precies, het zit er diep in en zonder hulp kom je daar niet makkelijk vanaf.

Citaat:
Ik hoop dat ik hier ooit bovenop kom want deze "dip" is wel heel erg extreem en zo 1 als deze heb ik nog nooit meegemaakt. Eng zelfs..
Ik zet kleine stapjes vooruit en 2 grote achteruit. Zo gaat dat nou eenmaal.
Ooit hoop ik te kunnen zeggen dat ik gelukkig ben want voor mijn gevoel ben ik nog nooit echt gelukkig geweest.
Vreselijk meid. En je hebt zo hard gewerkt en zo je best gedaan. Echt, je verdient beter. En als je je zelf beter gaat voelen, niet meer schuldig en beschaamd, zal je merken dat dat haarwerk helemaal niet zo'n drama meer is. Het is vast prachtig.

Citaat:
En gelukkig neemt mijn lieve vriend me regelmatig mee uit zodat ik toch sociale contacten blijf behouden want ik merk dat dit moeilijker en moeilijk wordt. Maar vaak blijf ik liever thuis. Een filmpje op de bank is ook heerlijk.
Is het ook, en ik ben echt blij voor je dat je zo'n fijne relatie met hem hebt. Nu nog met je zelf! Omdat je het waard bent! Veel sterkte meid.
CarlaBosman is offline   Met citaat reageren