Los bericht bekijken
Oud 5 juni 2020, 20:02   #7
meanking17
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2020
Berichten: 13
Geslacht:
Ik slik een lagere dosis finasteride 0.5mg 4 dagen per week voor een halfjaar nu. Met deze dosis ondervind ik nog geen side effects, maar dit is per persoon anders. Mocht je eraan willen beginnen zou ik eerst kijken of je geen side effects met het lichtere natuurlijke dht blocker saw paletto. Als je daarmee bijvoorbeeld al side effects ondervind dan ven je waarschijnlijk gevoelig voor dit en is het een minder goed idee.

Maar persoonlijk denk ik dat het iets is wat je kan uitproberen, zolang je gewoon begint met een kleine dosis. Veel mensen ondervinden de "ball ache" wanneer je direct beginnen met 1mg per dag, wat naar mijn mening een best grote schok is voor je lichaam. Ik geloof dat er heel een klein percentage is wat lijd aan permanente side effects, maar het is klein vergeleken met de groep dat gewoon hersteld wanneer het stopt met medicatie. En tuurlijk is er ook een groep die al problemen heeft waarbij finasteride de schuld van krijgt. Ik denk dat bij een periode van kort gebruik de kans extreem laag is om nou echt permanente schade op te lopen. Maar hierin moet je je eigen onderzoek naar de ervaringen en een eigen conclusie trekken, er zijn gewoon veel mensen van beide kanten die er biased op zullen zijn.

Helaas heb ik nanoxidil ook voor een korte tijd gebruikt, maar ik niet uitmaken of het nou een effect heeft gehad. Ondanks dat het Nederland veel in markt is, is het extreem verdacht hoe weinig resultaten hiervan te vinden zijn. Ik herinner me niet eens dat ik zelfs maar een resultaat van heb kunne vinden. Ik wil je niet ontmoedigen, maar het is duur en ik moet er eerlijk in zijn dat ik denk dat het effect niet merkbaar zal zijn. Maar het kan ook zijn dat er inmiddels veel meer bewijs is nu. In ieder geval wens ik je veel succes.
meanking17 is offline   Met citaat reageren