Los bericht bekijken
Oud 14 februari 2015, 23:16   #1
renszo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Berichten: 178
DHT Bloedwaarde testen

Hallo allemaal,

Ik wilde mijn DHT level laten testen om te kijken wat finasteride met mij doet.
Misschien wil ik ook me testosteron level checken aangezien mijn libido sinds een paar maanden achteruit is gegaan. Dit terwijl ik toc al ruim 2 jaar finasteride slik.

Nu heb ik contact gehad met bloedwaardentest.nl die vrijwel alles kunnen testen.

Zij stuurde mij dit:
Deze test wordt niet meer uitgevoerd en werd vervangen door androstaandiolglucuronide aangezien deze laatste meer informatie biedt.

Wat is 3α-diol G ?
Androstanediolglucuronide is de voornaamste metaboliet van dihydrotestosterone (DHT).

Waarom 3α-diol G bepalen?
Hirsutisme wordt gekenmerkt door een verhoogde produktie van androgenen en een verhoogde gevoeligheid van de huid voor circulerende androgenen. Hoewel het DHT een aktief metaboliet is van testosterone, is de correlatie met hirsutisme gering.
DHT wordt snel gemetaboliseerd naar andere androgene componenten, o.a. androstaandiol, androsterone en hun conjugaten (sulfaten, glucuroniden).
Uit literatuurgegevens* kunnen we afleiden dat 3α-diol G een meer gevoelige en klinisch relevantere parameter is bij de diagnose van hirsutisme dan DHT.

Nou is mijn vraag; Kan ik er wat mee indien deze test gedaan wordt ipv de DHT test. Heb ik dan wel wat aan de uitslag en wat kan ik er aan herleiden?

Ik hoop dat iemand hier verstand van heeft, want ik in ieder geval niet.

alvast bedankt
__________________
-Finasteride 1 mg dosering om de dag
-Minoxidil Foam kirkland 5%

Shampoo:
Revita en beaver Keratin thickening shampoo

HT Aesthetic Beauty Clinics 1530 grafts 09-12-2014.
HT Aesthetic Beauty Clinics 600 grafts 18-12-2015 verdichting haarlijn.
renszo is offline   Met citaat reageren