Los bericht bekijken
Oud 22 augustus 2003, 20:29   #5
Marike
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 december 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 22
Hallo Madelief,

Je vroeg je af of mensen zich gaan aanmelden voor de behandeling in Nijmegen. Nou, ik moet je zeggen dat ik me ga aanmelden.

Ik ben niet vaak te vinden op de TTM-site, maar ben al wel tien jaar bezig met trekken, niet-trekken, enzovoorts...
In mijn 'begintijd' heb ik een periode bij een psychologe gelopen, wat me érg goed deed, alleen resulteerde dat niet in een kop met haar...helaas. Zij constateerde dat er 'niets mis' met me was, maar het TTM gebeuren kon zij niet behandelen. Wél gaf zij mij een naam van een psychiater die daar misschien wel meer mee kon. Na verloop van tijd ben ik bij hem in behandeling gegaan, wat op zich niet verkeerd was, maar ik kon hem niet uitstaan en zijn theorieën al helemaal niet...dat was dus van korte duur.

Daarna heb ik eigenlijk nooit meer verdere hulp gezocht; ik nam me voor het te zien als een stomme tic, net als nagels bijten (waar ik me ook helemaal kon uitleven...tot bloedens toe). Dit laatste is echter verleden tijd en er prijken tien mooie nagels aan mijn handen inmiddels... Dit sterkte me in mijn idee dat mijn haren ook gaan lukken. Dit blijkt tot de dag van vandaag moeilijker dan ik dacht...en zodoende ben ik wel geïnteresseerd in de hulp die men mij in Nijmegen misschien kan bieden.

Ik ga me dus in ieder geval aanmelden en hoop dat zij contact opnemen met mij, want dan pas kan ik écht beslissen of ik wel of niet in behandeling ga...

Het is in ieder geval fijn om te horen dat jij mensen aanraadt om het te doen en naar mijn idee kan ik er alleen maar baat bij hebben, toch?

Groeten en succes met alles,

Marike
Marike is offline   Met citaat reageren