Los bericht bekijken
Oud 24 augustus 2011, 21:54   #1
dieselll
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 mei 2010
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 133
Esteworld Istanbul, augustus 2011.

Hallo allemaal,

Enkele weken geleden had ik besloten, na de positieve reactie hier, om ook mijn haren te laten bijplanten bij Esteworld in Istanbul.
Gisteren aangekomen, vandaag de behandeling gehad, dus tijd voor een eerste verslagje .

Wil wel nog even kwijt dat ik geen enkele 'commerciele band' met Esteworld heb, in mijn profiel staan foto's volledig herkenbaar, ook omdat ik vind dat een haartransplantatie vandaag geen taboe meer mag zijn, we leven in 2011, niet?

Gisteren dus aangekomen en via de taxi van Esteworld naar het hotel gebracht. (normaler wijze doen ze eerst nog een bloedtest op dag 1, maar omdat mijn vlucht 3uur vertraging had- thx Brussels airport- hebben ze die vanmorgen gedaan.
Vanaf het moment aan de luchthaven bij afhaling had ik direct een goed en vertrouwt gevoel over de kliniek. Chaffeur supervriendlijk, helpt incheckken in hotel... Alles super goed!!!

Had vorige week gevraagd welk hotel het zou zijn, van Esteworld stuurden ze me 'Greenpark hotel Merter' door.
Zo nieuwgierig als ik ben ga ik dat dus googlen... Alle feedbacks waren enorm slecht... (geen airco, wifi die niet werkt, slecht eten, vies en oud hotel...).
Dus stuurde ik een mailtje terug om dit even te checken, dit werd gedaan en mij beloofd dat indien er iets mis is met het hotel ik onmiddellijk een ander hotel kon krijgen of aanvragen, maar voorlopig dus ff afwachten en geen paniek...
Ook nog voor ik in het hotel aankwam nog eens een smsje 'als er iets is met het hotel, gewoon bellen en we regelen iets...'

Nu, eerlijk waar, met het hotel is niets mis... Mijn airco werkt, de wifi ook, gewoon goed eten... En tenslotte is het maar voor enkele dagen, dus paniek geweest voor niets dus!!!

Vanmorgen opnieuw opgehaald door de taxi en naar de kliniek dus voor eerst het haaronderzoek, bloedproef, sigaretje, bloedresultaat, betaling en dan het verdoven en wegnemen van de implantaten...

De verdoving is best pittig maar langs de andere kant op een paar seconden ben je er ook vanaf dus achteraf gezien viel dat super mee... Had dit veel erger verwacht, dacht dat het bij mijn vorige transplantatie in 2005 meer pijn deed.
Het uithalen verliep ook prima, dit duurt wel enkele uren, dus moet je echt zien dat je niet naar het toilet moet want dat is voor hun (en jezelf) natuurlijk lastig... Toch even gaan plassen ondertussen, kon echt niet meer (minder water drinken op voorrand dus ).

Maar nog steeds iedereen supervriendelijk, de dames die de haartjes uithalen en inplanten spreken niet allemaal Engels, maar dit is best wel leuk... Weet ondertussen waar het leuk is om op stap te gaan in Istanbul, gaan shoppen... Echt super die meisjes! Je wordt ook continu begleid door een goeie hostess die de transplantatie volgt en perfect Engels-Turks-Duits spreekt.

Daarna lunch (en sigaret, ik weet niet goed, is mij honderd keer gezegd maar door de zenuwen die ik toch wel beetje had kon ik echt niet anders dan op het superterras met mooi uitzicht ff relax een sigaretje te roken...)

Daarna werd de haarlijn bepaald met de Dokter en opnieuw de voorkant verdoofd voor de 'gaatjes' te maken. Hier opnieuw ff doorbijten... Maar ook wel continu wordt gevraagd dat als je pijn hebt ff seintje te geven.

Blijkbaar hebben ze een 2000-2500 grafts eruit kunnen halen en ingeplant (niet de vooropgestelde 3000 ivm. een Fut die ik ondergaan heb en de huidige haarkwaliteit). Focus je dus op voorrand niet speciaal op een 'aantal grafts' zoals ik deed want dan ben je natuurlijk ff beteuterd als het er minder blijken te zijn.
Ook raad ik iedereen aan om even snel de 'grafts' te tellen zelf. Kwestie ook van dat je krijgt wat je verwacht.

Het inplanten was wel even pijnlijk, heb gevraagd even het stop te zetten (ook hier weer toiletpauze) maar het bleek niet genoeg verdoofd te zijn. Moet je dus goed aangeven, ze vragen het continu en bij het inplanten heb ik in het begin wel ff op de tanden moeten bijten wat in principe niet nodig was geweest moest ik spuitje meer gevraagd en gekregen hebben.
Ook dit duurde weer enkele uren en na het een aantal keren gewassen te hebben was het klaar

Nu enkele uren later voel ik tot nu toe nog helemaal geen pijn ofzo... Heb wel pijnstillers gekregen maar die moet ik enkel nemen als het nodig is, dus nog ff afwachten...

Ondertussen op de kamer en dadelijk even boven terrasje doen waar ze muziek spelen...

Sorry voor de lange tekst, maar hoop dat degene die het overwegen om het in Istanbul te doen er iets aan hebben.
Had er zelf wat schrik voor op voorrand (vliegtuig nemen voor een HT, wat als dit, wat als dat...) maar mijn ondervinden na 1dag is dat je hier zeker niet moet onderdoen voor de kwaliteit. En van de vriendelijkheid en service kunnen ze bij ons nog veel leren!

Fotootje is bijgevoegd... genomen net na de transpantatie!
dieselll is offline   Met citaat reageren