Los bericht bekijken
Oud 22 juli 2019, 19:10   #267
Janneke100
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2018
Berichten: 86
Geslacht:
Hoi, het voelt inderdaad eerder vettig aan, dat heb ik ook, maar voor mij is dat niet erg, het voelt niet prettig maar het is beter voor mijn huid dat ik het even laat zitten denk ik.

Ja, ik heb erge hoofdhuidproblemen, tot vorig haar niet eerder gehad, maar door de airco continue op een zeer lage stand te zetten vorig jaar( dag en nacht) was mijn haar en hoofdhuid totaal uitgedroogd en dan krijg je echt veel problemen. De natuurlijke beschermlaag is aangetast en dan gebeurd er van alles wat je niet wilt. Maar vorig jaar was ik zo gefocust op die uitval dat ik helemaal niet in de gaten had dat ik de boel daarnaast ook nog flink aan het uitdrogen was. Ik kreeg raar haar, ook de lange lengtes en nog had ik niet in de gaten dat het door de zon en airco kwam. Het trekt alle vocht uit je haar en huid. Toen de uitval was gestaakt dacht ik dat ik alles achter de rug had en toen begonnen die hoofdhuidproblemen duidelijk te worden. Er kwam een dikke vette laag op mijn huid, ik snapte er niets van dus ik maar wassen met shampoo zus en shampoo zo. En dan maak je het alleen maar erger, want je denkt dat je een vette huid hebt terwijl je hoofdhuid juist vochtarm is. Uiteindelijk toen dus de Locoid gekregen en Selsun en toen was het helemaal feest. Mijn huid werd nog roder, misschien ook nog een allergie die meespeelde. Haren die groeien zijn superfijn en droog en nu moet dat dus zien te herstellen. Maar gezien overgang en hormonale veranderingen heb je dan alles tegen, stress erbij.

Ik weet niet hoelang het onverdund houdbaar is, maar ik denk heel lang omdat het een zuur is ja.

Ja, haha, herkenbaar hoor. Er zitten echt wel voordelen aan, je voelt direct aan hoe de vlag er ergens bijhangt en daar pas ik me snel op aan ik kan ook heel slecht tegen veel prikkels van buitenaf en dat is soms lastig maar ik word er zelf wel handiger in om daar mee om te gaan.

Ja, klopt, ik sta ook constant op scherp zeg maar en ontplof of barst in tranen uit korte nachtrust vaak. Ik denk weleens dat daar de grootste boosdoener zit, onze vitale organen krijgen maar amper voldoende en dan is er voor de haren niets meer over en net als jij weet ik echt niet wat ik daaraan moet doen.

Ik waste eerst elke dag mijn haren, toen om de anderste en nu de derde dag en hoewel ik het liefste elke dag was probeer ik om dit vol te houden want dat is de enige manier om iets te laten herstellen al lijkt het er nog helemaal niet op.

Ik heb die shampoo van jou gegoogled en ziet er ook goed uit, heeft ook het eurocert keurmerk en is een milde reiniger. Ik heb nog Wella staan en ook nog Urtakram die ik een tijd heb gebruikt, ook met sodium coco sulfate, daar kunnen we niet echt verkeerd mee gaan denk ik. Ik laat de Piroctone Olamine even voor wat het is, vooral omdat mijn haar er erg droog van wordt maar ik moest wel voor de schilfers. Mijn man zei gisteren nog houdt dit nu eens een paar maanden vol, want als ik niet direct resultaat zie dan zoek ik alweer naar een alternatief, want afwachten komt eigenlijk niet in mijn woordenboek voor.

Laatst gewijzigd door Janneke100; 22 juli 2019 om 19:16
Janneke100 is offline   Met citaat reageren