Los bericht bekijken
Oud 4 februari 2020, 08:18   #6
Lauraa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 december 2019
Berichten: 28
Geslacht:
Update!

Gister was dan mijn haartransplantatie. Half 9 moest ik aanwezig zijn en het was helaas aan de andere kant van het land voor mij, oftewel ik stond om 4 uur sochtends onder de douche om nog mijn haren te wassen. Toen ik daar aankwam moest ik eerst de informed consent ondertekenen, hier gaven ze me netjes de tijd voor om deze door te lezen. Daarna gingen we bezig met het tekenen van de haarlijn. Eerst was alleen een iets lagere haarlijn getekend met opvulling van de inhammen. Maar ik was nog niet helemaal tevreden en de dokter ook niet. Uiteindelijk zijn we op een haarlijn uitgekomen waarbij de zijkanten van mijn voorhoofd mee worden genomen, aangezien ik een groot breed voorhoofd heb. Ik was heel tevreden met hoe dat eruit zag! De assistenten zijn ook komen kijken en waren ook tevreden. Daarna is mijn haar geschoren waarbij 2 stroken zijn weggenomen. Wel dacht de dokter toen al meer grafts nodig te hebben dan de gemiddelde 1200 die ze eerder berekend had. Mijn rechterinham was dieper dan de linker.
Door naar de behandelkamer waar ik omgekleed werd en de verdoving werd gezet. De verdoving aan de achterkant vond ik erg meevallen. Daarna begon het lange liggen waarbij de grafts eruit gehaald werden. Er zijn toen 1200 grafts eruit gehaald. Om half 2 was het tijd voor lunch (lag vanaf 9 op de behandeltafel). Voor de lunch was al wel de verdoving alvast in mijn voorhoofd gezet. En jeetjemina waar ik die aan de achterkant wel vond meevallen, vond ik aan de voorkant niet! Vond het echt heel onprettig. Na de lunch werden de sneetjes gezet. Daarbij kwam de dokter erachter dat er toch meer grafts nodig waren en heeft ze er nog 150 uitgehaald. In totaal zijn er dus 1350 gezet. Het inzetten duurde ook vrij lang, ik was uiteindelijk om half 7 klaar. Op de terugrit naar huis werd ik erg misselijk, waarschijnlijk een combinatie van de ingreep en wagenziekte. Van de donorplek heb ik tot nu toe nog totaal geen last gehad, geen pijn en dergelijke. Om 3 uur snachts begon de verdoving op mijn voorhoofd uit te werken en het was heel licht pijnlijk, maar niet zo erg dat ik er iets voor wou innemen.
Dat slapen is wel echt een ding. Ik slaap graag op mijn zij en op mijn buik. Eerst geprobeerd in een stoel te slapen maar dit ging echt niet. Daarna hoofdgedeelte van mijn bed iets omhoog gedaan en een kussen tussen mijn benen vastgebonden. Ook heb ik mijn handen vastgebonden want ik ben echt van het krabben in mijn slaap.. Uiteindelijk wel 2x 4 uurtjes geslapen. De linkerkant is iets gaan nabloeden maar dit was ook alweer opgedroogd toen ik wakker werd. Hierdoor heb ik het niet voorzichtig kunnen wegdeppen en zit er nou een stolseltje.

In de bijlage 3 foto's die ik heb gemaakt toen ik nog in bed lag. Zal later vandaag kijken of ik nog betere foto's kan maken. Ga proberen ook een foto van de achterkant te maken maar weet niet of dit alleen lukt.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_20200204_080009.jpg‎ (96,6 KB, 467x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_20200204_080126.jpg‎ (77,5 KB, 379x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_20200204_075845.jpg‎ (65,1 KB, 372x gelezen)
Lauraa is offline   Met citaat reageren