Los bericht bekijken
Oud 7 november 2017, 08:19   #1
Reiziger010
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 september 2017
Berichten: 24
Geslacht:
Ervaring met Global Hair, okt. 2017

Via uitgebreide research op internet en informatie inwinnen bij een bekende, ervaren plastisch en esthetisch chirurg, uiteindelijk de afweging gemaakt voor Global Hair.
Doorslaggevend hierin waren de persoonlijke aanpak en duidelijk aanwezige deskundigheid van organisator Berkant, op de eerste plaats.
Ten tweede: een tweedaagse trip ipv de standaard aangeboden driedaagse, waarbij ik zowel door Berkant als door mensen die ik deskundig achtte, overtuigd raakte dat de kwaliteit van de behandeling daar niet onder leed, de extra 'rust'dag overslaan dus. Wat overigens in de praktijk ook duidelijk bleek geen enkele nadelige invloed te hebben.
En ten derde (je blijft natuurlijk Nederlander): de prettige prijs, ver onder het prijsniveau in Nederland en ook aantrekkelijker dan die van concurrerende firma's die ook in Turkije c.q. Istanbul actief zijn. Mede omdat de PRP-behandeling inclusief is bij Global Hair.
Heel erg prettig is, dat vanaf het begin Berkant continu aanwezig of bereikbaar is. In Nederland om de afspraken te maken en te bevestigen, in Istanbul om te tolken, te regelen en voor te lichten. Er is geen moment onduidelijkheid over de procedure en wat je te wachten staat. Hij regelt het ophalen en vervoer via de chauffeur en alle andere zaken, ook al vanaf het moment dat je aan komt op de luchthaven in Istanbul.
Hotel is eenvoudig maar schoon en personeel vriendelijk en zeer behulpzaam.
De ingreep: arts en verpleegsters zijn vriendelijk en komen zeer deskundig over. Vooraf gemaakte inschatting van aantal grafts bleek te kloppen: ik had een prima donorgebied en er kwamen zo'n 4300 grafts uit. De arts kijkt niet alleen naar de mogelijkheden maar ook ook naar de toekomst; het donorgebied moet niet te 'dun gezaaid' worden. Een andere client die voor mij was beschikte over een minder goed donorgebied en kwam dan ook op minder grafts. De behandelaars zijn hier erg duidelijk en voorzichtig in.
Het verdoven is als bij de tandarts, de eerste spuiten doen wat pijn en daarna voel je niets meer. Het effect van de verdoving wordt nauwlettend gecontroleerd.
De ingreep duurt natuurlijk wel even, circa twee keer 2,5 á 3 uur, tussendoor krijg je pauze voor een lekkere lunch. Ik vond het erg verfrissend dat de verpleegsters en arts vrolijk kwebbelden en soms ook - mooi zelfs! - mee zongen met de muziek. Geeft een ontspannen, vrolijke sfeer, temeer daar ze voortdurend ook heel gefocust zijn.

Slapen daarna ging goed, de volgende dag verband verwijderen en met de nieuwe haren in het vliegtuig terug. Waar overigens niemand gek van opkeek, blijkbaar is zowel personeel van de luchthaven en vliegmaatschappij het wel gewend.
Alle voorspellingen van de behandelaars klopten, qua korstjes kwijt raken en dergelijke, de instructies waren helder en gemakkelijk op te volgen en je kreeg ruim voldoende verzorgingsmiddelen mee.
Inmiddels gaat de vierde week in en is het Grote Afwachten dus begonnen. Met Berkant is er nog steeds contact, via foto's controleren hij en de arts de voortgang. Zonodig regelt hij een consult maar alles verliep vlekkeloos, dus onnodig.
So far so good, ik zal om de paar weken een verslagje schrijven.

Laatst gewijzigd door Reiziger010; 7 november 2017 om 08:26
Reiziger010 is offline   Met citaat reageren