Los bericht bekijken
Oud 22 november 2017, 17:45   #16
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
Thanks.



Als ik dit artikel zo lees, is dat het niet. Er is volgens mij ook uberhaupt geen vergelijkend onderzoek, gewoon allemaal anekdotaal (case studies). Dit is een commercieel "hair restoration" bedrijf; die gaan niet tegen (betalende) klanten zeggen dat ze iets moeten gaan slikken dat wellicht een placebo is. Ze hebben het wel ergens over clinical trials, maar dit blijft nogal vaag. Die "laboratory studies" is waarschijnlijk het enige dat een beetje houvast geeft bovenop wat het bedrijf zelf beweert; hopelijk geven ze die data vrij, maar als dat niet in hun belang is, doen ze het waarschijnlijk niet.
Ik heb nog geen tijd gehad om het te lezen, ik heb morgen wellicht tijd. Maar dit echt typerend voor de cosmetische geneeskunde; alles wordt beloofd en beweerd (ACELL, FUE-CT, PRP), maar (hard)bewijs ontbreekt. Echt zo typisch voor deze industrie..

Orale geneesmiddelen worden streng gereguleerd. Overige ingrepen moeten "veilig" zijn, dan worden ze goedgekeurd. De effectiviteit blijft altijd onduidelijk.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren