Los bericht bekijken
Oud 13 december 2013, 22:29   #11
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lannie Bekijk bericht
Ik zou me meer druk maken om wat je allemaal inademt en wat er in je longen terecht komt dan wat je eventueel via je huid binnen zou kunnen krijgen.
Ik zeg dus niet dat je VHP niet zou moeten gebruiken vanwege de eventuele risico's daarvan, maar in het algemeen geldt dat veel stoffen deels via de huid worden opgenomen in het bloed, vooral als ze vloeibaar zijn of zijn opgelost in een vloeistof of vet. Dat geldt voor bijvoorbeeld benzine en ook voor veel werkzame stoffen in medicinale crèmes en zalven.

Bovendien staat er op de verpakking van VHP dat je het uitsluitend mag gebruiken in een goed geventileerde ruimte. Dat wijst er op dat er schadelijke stoffen in ziten, maar het zou kunnen zijn dat die stoffen verdampen voordat ze in de huid worden opgenomen.

In het bloed worden opgenomen van bestanddelen is een ander probleem dan de eventuele kans op schade aan de haarwortels en haargroei.

Het lijkt me inderdaad verstandig om te proberen om de verfnevel van VHP zo min mogelijk in te ademen. En een andere verpakkingsvorm dan een spuitbus lijkt me aan te raden om bovenstaande redenen. Ook kan er dan geen spuitdopje verstopt raken. Die andere verpakkingsvorm kan bijvoorbeeld zijn een vloeistof in een flesje met een spateltje voor het uitsmeren.

Laatst gewijzigd door theo sluis; 13 december 2013 om 22:49
theo sluis is offline   Met citaat reageren