Discussie: Dutasteride 2019
Los bericht bekijken
Oud 29 januari 2020, 11:06   #7
conijn68
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2019
Berichten: 9
Geslacht:
Update. Inmiddels slik ik 15 maanden Dutasteride 0.15 mg, gebruik 1 keer per week Ketoconazol shampoo en dagelijks 1 Trix Basic Beta capsule en smelttabletten B12. Het gaat eigenlijk nog steeds goed. Mijn haaruitval is helemaal gestabiliseerd. Vanmorgen waste ik bijvoorbeeld mijn haar en omdat het erg lang is borstel ik het voordat ik het was heel goed. Vervolgens nogmaals nadat het gewassen is en dan nog een keer nadat ik het drooggefohnd heb. Ik verloor totaal zo'n 30 haren, dus ben zeer tevreden daarover. Ik ben een half jaar geleden even gestopt met de Trix Basic Beta omdat ik dat eigenlijk slikte vanwege een periode van forse TE. En het advies was om het een half jaar te slikken en ik slikte het al een jaar. Ik merkte echter na een week dat mijn haar weer veel meer begon uit te vallen, dus ben direct weer begonnen. Ik ben 1 jaar na de start met Dutasteride terug geweest bij Intermedica. Op de foto's die ze hebben gemaakt is te zien dat de situatie boven/achterop mijn hoofd qua aantallen haren niet is verslechterd maar ook niet verbeterd. De individuele haren waren echter wel duidelijk dikker geworden, dus dat was goed nieuws. Ik ging overigens ook vooral voor stabilisatie van mijn haren bovenop, want hergroei vond ik iets te optimistisch. Omdat ik op andere delen van mijn hoofd wel hergroei heb gekregen is mijn totale haar toch dikker geworden, dus ik ben op dit moment erg blij dat ik tijdig aan de bel heb getrokken. Na 15 maanden Dutasteride heb ik trouwens nog geen enkele bijwerking ervaren, dus dat is fijn. Ik hoef bij Intermedica pas over 2 jaar terug te komen, maar ik denk dat ik na 1 jaar opnieuw op controle ga. Meten is weten. Ik zou het fijn vinden om ervaringen van andere vrouwen met Dutasteride te lezen.
conijn68 is offline   Met citaat reageren