Los bericht bekijken
Oud 17 juli 2019, 14:09   #238
mexicang
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juni 2016
Berichten: 157
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Janneke100 Bekijk bericht
Beste Willow, dank je wel voor je uitgebreide verhaal, medeleven en tips. Ik ga die appelazijn proberen. Heb ook al van alles geprobeerd maar ik raak er niet vanaf. Het gaat op en neer. Tijden met minder schilfers en jeuk en weer opvlammende periodes. Ik had nog een vraag, op internet lees ik bij sommigen dat je de appelazijn moet uitspoelen en bij anderen juist weer niet? Ik zelf denk dat het naast uitwendige factoren ook heel veel heeft te maken met genen, hormonen, stress etc. Ik ben in 2008 al gediagnosticeerd als HSPer en het komt hier bij meerderen voor die ook allemaal hoofdhuid/ haarproblemen hebben. Als je hoofdhuid eenmaal uit balans is dan is het moeilijk om het weer in balans te krijgen is mijn ervaring dus ik ga dit zeker proberen.
Janneke, dit is ook wat de homeopaat aan geeft: niet alleen de hoofdhuid is uit balans, maar ik zelf ook. Zo voelt het ook, vooral omdat er zoveel tegenstrijdigheden zijn.
Ik merk steeds meer hoogsensitiviteit en kan hier niet altijd mee omgaan.
Omdat ik veel klachten had ben ik terecht gekomen bij een psychosomatisch therapeut en met kleine tips merk ik al verandering.

Die appelciderazijn ga ik ook eens proberen. Ik gebruik nu ketoconazol, ga vrijdag overleggen met de huisarts voor een andere shampoo: piroctone olamine. Deze schijnt iets effectiever te zijn.

Via de dermatoloog kreeg ik van de afgelopen anderhalf jaar bloeduitslagen en tot mijn verbazing is de leverfunctie al langere tijd niet okee.

Daarnaast was vorig jaar bij het bezoek aan de dermatoloog, eind augustus, mijn zink 12 (normaalwaarde 9-22). Toen had ik al ruim 3 maanden haaruitval.
Nu dus weer laten prikken, 2 weken na start haaruitval, is mijn zinkwaarde 9.
Ik vind dit veel te laag, dit zit echt op de grens.
Maar omdat het er nog (net) binnen valt, doen ze er niets aan.
Dus ben ik zelf zink gaan slikken, icm adrenacomplex. Ik slik het nog geen week, maar merk al duidelijk verschil in mijn energielevel.
Of het iets gaat doen voor de haaruitval, geen idee, maar mij wat fitter voelen is echt welkom!

Ik heb nu zomervakantie. Bijna 6 weken. Heerlijk!
Jullie ook vakantie? Wij gaan wel naar het buitenland, ik heb vanwege de zon op mijn hoofd twee hoedjes en een pet aangeschaft. Leuke haarbanden had ik nog, ik heb er zin in!
mexicang is offline   Met citaat reageren