Los bericht bekijken
Oud 15 juli 2009, 00:35   #1
Jennifer C
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Locatie: België
Berichten: 4
Hallo iedereen, ben nieuw hier...

Hey allen,

Ik volg het forum al een tijdje mee en vond dat het nu wel eens tijd werd om mezelf voor te stellen Mijn naam is Jennifer, ben 24 jaar en afkomstig van België. Ik heb sinds 2,5 jaar last van diffuus haarverlies met pieken en dalen. Het betreft meestal een "ruiperiode" vanaf november tot februari en een periode van juni tot augustus... Mijn laatste ruifperiode was nu reeds begonnen in april; sinds een vijftal dagen is deze laatste ruifperiode opnieuw gestabiliseerd. Ik heb gelukkig nooit kale plekjes gekregen tijdens deze ruiven, wel een verdunning van de haardos aan de middenstreep, maar verder weinig opvallende haarverdunning dat merkbaar zou kunnen zijn voor anderen. Blij moet ik zijn toch? Wel,niet echt

Ik maak er mij nu al ongelooflijk druk in dat het binnen enkele maanden toch weer "van dat" zou kunnen zijn. Ik kijk ook op tegen het geduld dat ik weer zal moeten hebben vooraleer de nieuwe haartjes weer een mooie 7-8 cm zullen gegroeid zijn Telkens mijn haar weer wat dik komt te staan, komt de volgende rui er al aan... Begin echt de moed te verliezen in dit spelletje, aangezien de dokters me al binnenstebuiten hebben gekeerd bij wijze van spreken: hormonen, schildklierwerking en vitamines zijn allen in orde... Ik neem de nodige voedingssupplemmenten, de Shampoo Dercos van Vichy en minoxidil... Wat nog meer?

De dokters en dermatologen schuiven het op stress af. Ik geef nu wel toe dat ik een redelijk nerveus mens ben en geregeld rondloop als een kip zonder kop (zeker tijdens de examenperiodes). Vlak voor mijn laatste haaruitval ben ik trouwens ongelooflijk beginnen 'flippen' toen men op school toevallig MIJN eindwerk was verloren De directeur en het personeel van het secretariaat heeft overal zitten zoeken, maar niets. Ok, gelukkig had ik wel nog een krammikig kopie'tje over van mijn eindwerk, maar toch ben ik ongelooflijk geflipt, omdat er zo licht over werd gedaan op school, niet eens een excuse gekregen... Dusja, die zware uitval kan misschien door de te grote hoeveelheid adreline wel de laatste haaruitval hebben teweegbracht? Wat denken jullie?

Aan ieder haartje dat uitviel in deze ruiperiode zat er bijna telkens een oranje-geel-witte bobbel rond de haarwortel zelf. Zou dit verhard collageen zijn door stress veroorzaakt? Mijn dermatoloog kon hier immers geen concreet antwoord op geven.

Zijn er hier mensen die door stress last hebben van periodieke haaruitval? Zo ja, hebben jullie effectieve tips waardoor ik stress(haaruitval) best kan voorkomen? (Misschien de manier waarop jullie stress trachten kanaliseren uit de eigen ervaring?)

Mvg,
Jennifer

PS: Chapeau dat de dames en heren hier zo openhartig over hun
haarproblemen praten. Het is fantastisch om te weten dat je niet
alleen staat! Ik wens iedereen dan ook veel moed en sterkte toe!
Jennifer C is offline   Met citaat reageren