Los bericht bekijken
Oud 22 november 2014, 22:03   #27
WendyD
Sarria Mono Hazelnut Rtd
 
WendyD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2014
Berichten: 43
Geslacht:
Ik heb nu 3 afspraken gehad. Eerst bij Haartendens die een zichtzending voor me hebben laten komen met halflange modellen in de kleur die goed bij me staat. Toen bij Tophaar, waar ik een aantal modellen geprobeerd heb en er eigenlijk al achter kwam dat het halflange het waarschijnlijk niet zou zijn. Ik heb toen kortere modellen geprobeerd en dat stond een stuk beter.
Het was niet alleen heel erg wennen aan "veel" haar op mijn hoofd, maar doordat de kleuren nogal afweken van wat bij mij past vond ik dat vooral ook moeilijk.

Wat we wel gedaan hebben (en dat kan ik aanraden) is foto's maken van alle modellen. Ik ben heel blij dat ik dat gedaan heb. Niet alleen kan ik dan nog even goed kijken hoe het me staat, maar ik kan er ook al een beetje aan gaan wennen.

En gisteren was het dan zo ver dat ik de zichtzending bij Haartendens kon gaan proberen. Spannend, maar alweer minder spannend dan de vorige keer. De zichtzending was volledig in de kleurtinten die we vorige week bepaald hadden. En... dat was een schot in de roos! De kleur staat vast. Nu het model nog. Hahaha. Dat is een stuk lastiger. Inderdaad was dat halflange het niet helemaal. Nee, het stond niet gek, maar het haar omhoog houdend bleek dat dat echt beter was.
Verder bleek dat ik een relatief klein hoofd heb. Een aantal modellen zaten echt veel te ruim. Een klein beetje innemen schijnt wel te kunnen, maar dit zou te veel zijn.

Dus... er gaat nu een zichtzending besteld worden in dezelfde kleur, maar kortere modellen en kleiner. Dat laatste schijnt wel lastiger te zijn omdat er daar minder van leverbaar zijn, maar ze gaan hun best doen voor me. Echt ontzettend fijn! Ik krijg bericht wanneer het binnen is (of wanneer duidelijk is dat het er gaat zijn). En dan ben ik heel benieuwd.

Ze kunnen er ook eentje laten maken in die kleuren en goede maat, maar dat duurt zo'n 12 weken. Op zich geen probleem natuurlijk, maar ik merk dat ik echt aan het toewerken ben naar het moment dat ik mijn haarwerk ook echt in het openbaar kan gaan dragen. Steeds een stapje verder. En als ik daar 12 weken op zou moeten wachten... liever niet. Een volgende keer zou dat niet zo'n probleem zijn voor mij, maar voor nu wel.

Nu is het dus weer even wachten. Ik hou jullie op de hoogte.
WendyD is offline   Met citaat reageren