Los bericht bekijken
Oud 10 juni 2020, 16:07   #11
Kamikaze
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 17
Update mnd 2 t/m 5

Goedendag,

Hierbij een update tot maand 5 nadat ik mijn HT heb laten uitvoeren. Het donorgebied was de eerste 3 maanden nog wat gevoelig en jeukerig. Transplantgebied was rustig en de eerste 3 maanden redelijk ongevoelig. Na een week of 4 vielen de getransplanteerde haren aardig uit. Zo nu en dan had ik een behoorlijke ingegroeide haar welke ik eruit moest drukken ivm irritatie. Maar verder is het herstel voorspoedig verlopen tot nu toe.

Ik slik verder geen medicatie of andere (niet) topische haargroeibevorderende middelen (minoxidil etc). Alleen maar vitamines en supplementen waaronder huid, haar en nagel van Flinndal.

Wel ben ik vanaf 28 januari begonnen met de V6 Boost behandeling die GlobalHair aanbiedt. Heb nu 6 behandelingen van de 8 achter de rug. Daarna ga ik ieder kwartaal een onderhoudsbehandeling doen.

Kan niet zeggen wat het voor de getransplanteerde haren doet omdat ik hier geen vergelijking van heb. Merk wel dat het herstel spoedig verloopt, me haar minder uitvalt, gezonder aanvoelt en oogt (minder droog, glanzender) Ook merk ik minder grijze haren op.

De website verteld erover:
https://www.globalhair.nl/v6-hair-bo...l-behandeling/
“De V6 hair boost haaruitval behandeling is een van de producten die gebruikt
kunnen worden om haaruitval te verminderen en het haar te versterken. De
speciaal samengestelde vitamines en mineralen worden met behulp van een
mesogun in de hoofdhuid geïnjecteerd en hebben een positieve invloed op de
haargroei en doorbloeding.”

Ik ben tot op heden content. Ben benieuwd naar het eind resultaat. Momenteel kan ik er met bepaalde belichting nog goed doorheen kijken. Doordat de rest van mijn haar behoorlijk vol en wat langer is valt het enigszins op dat de getransplanteerde haren stugger, dunner, onhandelbaarder zijn. Maar goed, met dit soort trajecten wordt je geduld goed getest. Het is afwachten.

Groet D.

Tips:
Voor het wassen heb ik het schema van de Veldhoven kliniek gebruikt (online te vinden) en de beste tip (naar mijn inziens) welke ik van gewaardeerd forumlid eddy_wally heb overgenomen is je haar wassen met Betadine shampoo en de eerste week zowel het donorgebied als het transplantatie gebied gedurende de gehele dag nat houden met salt spray! De transplantaten blijven zo vochtig wat bij draagt aan de genezing. Het zout ontsmet op een natuurlijke manier, de korstjes laten vanzelf los en binnen 7 dagen ben je netjes korst vrij.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg ED02E3C7-3DF8-46BD-81B3-4490F22C05C0.jpg‎ (131,2 KB, 163x gelezen)
Bestandstype: jpg 2A2F11EE-74C2-4A99-BD93-4869FE732B29.jpg‎ (141,5 KB, 123x gelezen)
Bestandstype: jpg C223DA4E-F204-4D57-A2C9-9182F9390854.jpg‎ (134,2 KB, 130x gelezen)
Bestandstype: jpg 3A4C1C75-7FE9-40AD-B00B-15BA2F8A026C.jpg‎ (139,1 KB, 146x gelezen)
Bestandstype: jpg 95D92B88-34B5-4A07-9DE3-59F693B07626.jpg‎ (133,7 KB, 123x gelezen)

Laatst gewijzigd door Kamikaze; 10 juni 2020 om 16:13
Kamikaze is offline   Met citaat reageren