Discussie: hallo allemaal!
Los bericht bekijken
Oud 20 juni 2003, 13:32   #5
Grover
Op weg naar mijzelf
 
Grover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2002
Berichten: 195
Geslacht:
Thumbs up Re: hallo allemaal!

Citaat:
Originally posted by Yet
...Je moet het van je wilskracht hebben en doorzettingsvermogen. Ik ben nu al, eigenlijk weet ik niet meer precies wanneer ik hiermee opgehouden ben met haartrekken, in ieder geval vanaf vorig jaar december. Hoe vind je dat al een half jaar "pluk-vrij"!!!! Voor alle lotgenoten die nog steeds niet in therapie zijn: DOEN, WANT WAT HEB JE ERMEE TE VERLIEZEN INTEGENDEEL JE WINT ER ALLEEN MAAR MEE!!! JEZELF EN ANDEREN. Sterkte, Yet.
Hoi Yet,

Welkom op HaarWeb! Knap dat je al een half jaar 'pluk-vrij' bent! (ik kan hier geen duimpie-smiley neerzetten, dus dan maar zo: duimpie!).

Gezien je goede resultaat ben ik benieuwd naar de therapie die jij gevolgd hebt : zou je daar misschien wat meer over kunnen vertellen?
Je vertelt ook dat je in je jeugd erg ongelukkig was door traumatische ervaringen. Ook daar ben ik benieuwd naar, mits je dat natuurlijk zelf überhaupt wilt delen hier. (Je bent in ieder geval niet de enige hier, veel (TTM)-lotgenoten hebben een vorm van trauma opgelopen.)

Ik weet niet of je specifiek 'gedragstherapie' volgt/hebt gevolgd: mijn eigen ervaring is ook: als het je lukt je eigen (destructieve) gedrag om te buigen, dan win je hiermee aan zelfvertrouwen. En wat je vertelt over je therapeute die de problemen op een confronterende wijze bij de 'roots' aanpakt vind ik heel mooi. Lees het boek van Daniëla maar eens, wat in het najaar uit gaat komen...: de 'roots' worden door haar ook aangehaald.

De problemen -op confronterende wijze- bij de 'roots' aanpakken is ook hetgeen waardoor ik de grootste doorbraak heb bereikt. En hoewel 'gedragstherapie' een hele goede bijdrage levert aan het herstel van mijn ziekte, ben ik van mening dat er méér bij komt kijken dan uitsluitend het veranderen van je gedrag.

Ooit heb ik een therapie gevolgd van 5 dagen achter elkaar en ik was binnen 4 dagen van 90% van mijn ziekteklachten af.... inderdaad: binnen deze 4 dagen gingen wij helemaal tot de 'roots'.... naar de achterliggende oorzaken. Uiteindelijk ervaarde ik wie ik werkelijk ben en ..... ik was niet meer ziek:

Je kan alleen dàt verliezen wat niet werkelijk bij je hoort.

Ga zo door!
__________________
Grover

'I used to think that the day would never come
I'd see the light in the shade of the morning sun
My morning sun is the drug that brings me near
To the childhood I lost replaced by fear'


'True Faith' - New Order.
Grover is offline   Met citaat reageren