Discussie: hallo allemaal!
Los bericht bekijken
Oud 23 juni 2003, 22:52   #7
Yet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Berichten: 54
Smile gestalttherapie

Hallo grover, ik ben even terug van weggeweest, vandaar dat je niet snel een antwoord hebt gekregen. Je vroeg me over mijn therapie: ik ben bij een Gestalttherapeute. Over deze therapie ben ik zeer over te spreken. Met deze therapie behandelt zij niet zozeer hoe een klacht/probleem ontstaat, maar veel meer hoe deze nu wordt beinvloedt. Dus jouw problematiek en andere inbreng wordt in het "hier en nu" vertaald. Er wordt gekeken naar je houding en hoe je je "verhaal" vertelt. Zij werkt met oefeningen en experimenten om te kijken wat het beste bij jou past. Ze laat mij zien hoe ik mijn leven nu beleef (wat overigens met veel emoties gepaard gaan......) In de eerste sessies heb ik veel over mijn overleden moeder gepraat. Mijn band met haar was heel close. In mijn ogen had ik alleen haar als steun en toeverlaat in mijn jeugd (vol mishandelingen waaronder ook geestelijk mishandeling). Dus toen zij overleden was kon ik haar niet loslaten. Het beheerste mijn leven, het gemis... en geen afscheid hebben kunnen nemen (ze was destijds geemigreerd). Door middel van oefeningen heb ik mijn moeder (en dat ging verbazingwekkend snel) "een plaats" kunnen geven... zelf ook de rust gevonden. Met deze therapie ben ik vanaf oktober vorig jaar begonnen. Voor mijn gevoel maak ik progressie en hoop dit zo te houden. Wil je meer info over deze therapie, dan zou je ook kunnen kijken op www.pgta.nl
groetjes, yet.
Yet is offline   Met citaat reageren