Los bericht bekijken
Oud 29 juni 2015, 13:38   #75
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Laten we inderdaad hopen dat slechts een klein groepje gebruikers zo gigantisch veel last heeft van bijwerkingen dat ze PFS ondervinden. Klinkt lullig als je nu net in die categorie valt, maar je wenst hetzelfde toch niet toe aan alle gebruikers op welke termijn dan ook? Als het echt aan de Finasteride ligt dan hoop ik dat je lichaam weer zijn balans kan vinden en dat je er snel weer bovenop komt. Voor de rest van de gebruikers die geen (of milde) bijwerkingen ondervinden hoop ik dat er na -tig jaar gebruik alsnog geen lastige verrassingen uit de kast komen. Vooralsnog gaan we er vanuit dat de 'waakhonden' dit in de gaten houden. Moet je daar twijfels over hebben? Mag... Maar dan moet je je OVERAL zorgen om gaan maken?! Het lijkt mij dat je als gebruiker gewoon goed naar je lichaam moet luisteren om verantwoord wat aan je probleem te doen. Want nu hebben ontiegelijk veel (voornamelijk) mannen een haarprobleem die ze zwaar in de put duwen. Alle zelfvertrouwen ebt weg, depressiviteit als gevolg, sociale isolement... Noem maar op! Een nóg grotere groep heeft niet zulke heftige reacties vanwege het kaalwordingsproces maar zit er ook wel degelijk behoorlijk mee. En een nóg grotere groep is ook onzeker geworden vanwege het kaal worden. Dus van AL die mensen is de reactie op het kaal worden verschillend. Zo ook de reactie van het lichaam op Finasteride. Bij de een is het drama, de ander heeft bijna nergens last van. Moet IEDEREEN zich op voorhand dan zorgen gaan maken en stoppen met het vechten tegen haarverlies? En dan afglijden richting onzekerheid of depressiviteit? Onderschat niet het gegeven dat Finasteride heel veel goeds doet voor een heeeeeele grote groep gebruikers in de bloei van hun leven! En ook het advies sportschool-milimeteren-tattoos is voor slechts een heeeele kleine groep een oplossing.
Reet is offline   Met citaat reageren