Los bericht bekijken
Oud 1 oktober 2018, 16:34   #1
echo
HaarWeb lid
 
echo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 163
psychologische problemen dragen haarstukje - wanneer kom ik er voor uit

Hey all,

Ik draag al 9 jaar een haarwerk... Vanaf m'n dertig eerst vooraan aan de haarlijn. En vanaf m'n 38 volledig.

Er waren momenten dat ik het vergat. En dat ik perfect gelukkig was. Ik heb zelfs een rol gespeeld in verschillende reclamecampagnes. Mensen schatten me ook 10 jaar jonger (wat nu ook niet de bedoeling was).

Maar meer en meer begint het te spelen. Ga ik dit heel m'n leven volhouden? Een haartransplantatie vind ik heel ingrijpend en volgens twee klinieken heb ik niet voldoende donorgebied voor front en kroon. En als het mislukt kan ik het niet afscheren tot op de milimeter. Want dan zie je FUE littekens.

En dat is wat ik net heb gedaan deze zomer. Afscheren tot op 1mm. De haarlijn tekende ik wat bij met topik. Omdat ik m'n angst wilde overwinnen.

Algemeen positieve reacties, zeker bij zo'n hittegolf. Van 'wauw zomercoupe! tot 'wat heb je nu gedaan?'. En toch voelde ik me er niet zo goed bij. Om de twee dagen bij scheren. Leuk bij warm weer maar als het quick onder 16 graden duikt voelt het koud aan. En je krijgt ook vragen waarom je het blijft afscheren...

Daarom heb ik besloten om terug een haarwerk te nemen. Het doet me op het eerste zicht beter voelen. Anderzijds begin ik meer en meer te denken. Hoe lang houd ik dit vol? Wat als m'n kinderen groter worden en er vragen bij stellen? Wat als ze net als ik haar beginnen verliezen op hun 26ste (binnen 12 jaar)? Is dit allemaal wel natuurlijk? Om tot je vijfstigste met een volle bos rond te lopen?

Ik heb er echt last van, van die gedachten. Daarom dat ik ook naar een psycholoog ga volgende week. Heeft iemand gelijkaardige gedachten?
echo is offline   Met citaat reageren