Los bericht bekijken
Oud 1 oktober 2017, 20:47   #1
Alm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2015
Berichten: 4
Geslacht:
Nieuw als actief lid. Situatiebepaling met foto's en advies gevraagd.

Beste Allemaal,

Na een tijdje volgen nu maar eens een eerste post.

Wie ben ik.
35jaar, gezond, sportief, matige gezelligheids drinker en gezelligheidsroker. Vader van 2 kinderen. Vrij stresvol beroep en drukke thuissituatie. Dus in algemeenheid wat voortdurende stress, al de afgelopen 4-5jaar.
Verder niet echt een ontbijter, onregelmatige eter waarbij de luch er wel eens bij inschiet. Geen fan van groeten en fruit maar eet ze wel al is het beperkt.
Sportief in de zin van 8x per maand hardlopen ca 8km en 2x per mand ca 75km fietsen en 3-4x per maand een uurtje fitnes.
Verder eventueel relevante info;
Ben aan "badliefhebber" dus lig bijna iedere dag in een warm bad.
Slaap ca 7uur per nacht.
Heb een flinke lichaamsbeharing op vooral benen, billen en wat op mijn borst. Armen valt mee, rug niets.

Mijn vader: midden 60, licht bruin haar. Heeft eigenlijk over zijn hele hoofd nog haar maar erg dun. Heeft altijd ik geloof "Berkenwater" door zijn haar gedaan en guhl shampo voor dunner haar gebruikt. Weinig tot geen grijze haren maar dus overall erg dun. Niet noemenswaardige inhammen of een dunnere kruin. Ook zijn zijkant/achterkant is dun. Overall erg dun maar komt er nog goed mee voor de dag. Zijn broer is grijs maar heeft een volle bos.
Opa vaders zijde zelfde verhaal maar nog wat dunner dan mijn vader.

Moeder: eind 50. Heel veel haar. Echt veel. Vroeger zwart, nu grijs maar dat wordt zwart geverfd. Haar haar is erg dik. Ze verliest veel haar maar zo groeien blijkbaar even snel weer terug want het is echt een dikke bos.
Opa moeders zijde had dun grijs haar maar erg kalend op 80 jaar.
Kreeg vroeger altijd te horen dat ik de haren van mijn moeder had, blijt toch anders uit te pakken.


Ik heb/had altijd heel erg dik donker bruin haar gehad. De nodige wax/gel om het in model te krijgen/houden.
Sinds min 20e merkte ik dat mijn haar wat dunner werd. En dan heb ik het niet over de dichtheid van de haren, maar de haren zelf. Met name de haren bovenop mijn hoofd, zijkanten en achter bleef wat dikker. Verder niet veel aandacht aan gegeven tot mijn eind twintiger jaren. Toen werd het bovenop zichtbaar en voelbaar dunner. Met name de kruin. Ik ben sindsdien 2x een tijd aan fina 1mg gegaan. (2x ca 1.5j). Dat zorgde eigenlijk gevoelsmatig voor een stabilisatie en lichte hergroei. (Zichtbaar vooraan bij mijn haarlijn en kruin weer wat dichter.) Maar door laksheid en deels wat je er de laatste tijd negatief over hoort, mee gestopt. De laatste keer 8mnd geleden en nu valt het met bosjes uit gecombineerd met jeuk. Was te verwachten maar dit gaat echt hard..

Nu lijken mijn haren bovenop nog dunner te worden en ook wat lichter van kleur. De dichtheid loopt erg terug en krijg opeens opmerkingen over mijn dunner haar.

Haren aan de zijkant en achterkant zijn nog steeds veel dikker en dichter. Ik denk dat de haren zelf wel 2x zo dik zijn dan haren bovenop mijn hoofd en de dichtijd zal misschien wel 3x dichter zijn.

Enkele vragen.
- de nu verloren haren al dan niet door stoppen met fina, kan ik die weer deels terug krijgen door opnieuw aan fina te beginnen? (Afweging gevoel van kaal worden tov wat er over te lezen is.)

- zou, gezien jullier ervaringen, een HT om de volledige dichtheid te verbeteren en de kruin voller te laten worden een optie/aanrader zijn?
Ik wil niet naar het buitenland voor de prijs, wil eigenlijk gewoon de beste kliniek/dokter en liefst in NL of B of D. Als dat ietsje meer kost is het mij dat wel waard. Als het maar de "beste" kliniek is.

Bijgevoegd wat foto's met nat haar, net vanuit bad. Dus nog niet echt met de handdoek of in model gekamt. Ook 2 foto's van haar in model in een volgende post.



Vriendeljke groet
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_3597.jpg‎ (61,1 KB, 104x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_3598.jpg‎ (63,0 KB, 87x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_3601.jpg‎ (73,8 KB, 94x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_3599.jpg‎ (56,8 KB, 87x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_3603.jpg‎ (75,7 KB, 90x gelezen)
Alm is offline   Met citaat reageren