Los bericht bekijken
Oud 11 januari 2014, 12:41   #20
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karelenfleur Bekijk bericht
Zou schaamte mee kunnen spelen? ik heb al div. haarwerkers gesproken vanuit de pat.vereniging die er niet aan mee willen doen om die reden. Het gaat er hier soms erg grof aan toe, en dan is het voor een hwk geen reclame op die manier in de picture te komen.

Wellicht moet het forum is wat beter met de AAPV gaan samenwerken? daar zit ontzettend veel kennis.
Wat denk ik ook meespeelt is de prijzen die een haarwerker voor zijn product vraagt en de service die hij (niet) verleent. Daarom staan veel haarwerkers ook in een negatief daglicht. Wellicht 'schamen' de haarwerkers zich wel voor de prijzen, die ze vragen, en komen liever niet op haarweb ?

Als voorbeeld.
Bij een kapsalon, die haarwerken verkoopt en zich ook haarwerker mag noemen, betaalde ik voor een bekend merk en model synthetisch haarwerk € 700 (op internet koop je zo'n pruik rond de € 200, maar daar heb je geen service en zekerheid). Echter bij een kapsalon-haarwerker heb je deze service ook niet altijd!
Even terugkomend op de kapsalon-haarwerker waar ik mijn eerste dure pruik kocht: knippen deed ze liever niet, stomen kon ze niet en het haarwerk repareren ook niet. Ik begrijp de angst en negativiteit van lotgenoten wel, die een haarwerk nodig hebben.

Een beginnend haarwerkdrager is ontwetend en gelooft al gauw de mooie woorden van een haarwerker.
Waar moet je naartoe, wie moet je geloven?
Welke rol kan het haarweb hier in spelen ?
Hoe kan je lotgenoten behoeden van dure miskopen ?
Astrid26 is offline   Met citaat reageren