Los bericht bekijken
Oud 26 juni 2019, 20:27   #232
mexicang
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juni 2016
Berichten: 157
Geslacht:
Hemel Morrigan... wat een hoeveelheid haarverlies! Ik schrik daar echt van!

Ik ben niet gediagnosticeerd met hoogsensitief, maar dat is niet nodig. Het is overduidelijk en mensen om mij heen zeggen het ook.
En het heeft zich de afgelopen jaren behoorlijk ontwikkeld en ja ik geloof ook echt dat dit chronisch stress heeft opgeleverd.

De psychosomatisch therapeut waar ik ben geweest noemde dat ik niet beter weet. En dat als ik ga ontspannen dat ik dan denk dat ik ontspan, maar mijn lichaam en geest zijn dit niet. Vandaar dat ik ook altijd slecht slaap en dus ook last van hormonale schommelingen.

Mijn hormonen worden niet geprikt. Ik heb dit overigens tientallen keren gevraagd aan de huisarts en die vindt het onzin en het is te duur ...
En bij de dermatoloog ben ik het vergeten te vragen.
Ik ben 47 en kwakkel al jaren met mijn menstruatie. Ik ben het absoluut niet regelmatig en eigenlijk kun je het geen menstruatie meer noemen.
Gisteren nog, ik kwam thuis van de therapeut en was ongesteld geworden. Maar dat heeft nog geen uur geduurd.
Ik voelde mij gisteren bij de therapeut overigens heel ontspannen, kwamen ook veel tranen, want zo rustig heb ik mij al lang niet meer gevoeld.

En wat je zegt Morrigan, het kan toch geen toeval zijn. Een aantal van ons die hier schrijven, zijn allemaal erg gevoelig, al dan niet allergisch en vooral lente en zomer veel uitval.

Ik had vanmorgen wasdag, zoals ik het maar noem.
Alleen al onder de douche 150 haren, putje vol.
En zo over de hele dag genomen in totaal zeker 300/350. Het loopt in een rap tempo op.

Gebruikt iemand van jullie minoxidil? Want ik lees er over dat de haaruitval eerst meer kan worden, daar zit ik niet op te wachten eerlijk gezegd...
maar dat kan ook bij Ketoconazol, en dat gebruik ik ook.

Plannen jullie ook wanneer je het beste kunt wassen?
Ii werk in het onderwijs en heb binnenkort de eindmusical, die dag wil ik goed voor de dag komen, dus ben nu al aan het berekenen wanneer ik het beste kan wassen, bizar niet?
mexicang is offline   Met citaat reageren