Discussie: Eugenetica
Los bericht bekijken
Oud 29 januari 2016, 01:55   #8
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Themen,
er wordt ook niet beweerd dat het 'sterk-zijn' eraan toe doet. Het doet toe aan de genen, daarom heet dat ook eugenetica. Dat iemand die kaal is gezond kan zijn, zo ver was ik ook al

Het betekend ook niet dat men dan net zo goed niet een kind ter wereld moet brengen. Ook dat constateer ik niet en doet niet geheel aan het onderwerp. Evenzo kies ik mijn partner persoonlijk wel doelbewust uit door (een beetje dan) haar familie daarop te screenen en daar is niets mis mee. Al doe ik dat op de achtergrond, uiteraard is dit geen versiertruck maar een persoonlijke ideaal, i.v. met erfelijke kaalheid deze bij mijn eventuele zoon te verminderen. Het heeft dus deels wel zin je partner doelbewust te kiezen.

Ja, de ene is dan weer vegetarisch, de ander richt zich sterk op sport en zo zijn er vele 100.000+ dingen waarvoor je kunt kiezen, het is wat jij kiest. En het feit is bekend dat velen kaalheid als een uiterlijke last bezien en het is duidelijk naar voren gekomen hoe men daar bezwaar op heeft door (net zoals ik) aan de medicatie moet om dit te voorkomen. Naast die 100.000+ zorgen zie ik je immers wel veel hierop het forum En zojuist is eugenetica die ene stap om het voor onze nakomelingen gemakkelijker te maken.

Er zijn enkele bekendheden (las ik op Wikipedia of elders) die dat ook doen volgens de methode van eugenetica, zo ook vast enkele gewone mensen. Zij kijken ietsje dieper in de stap van de seksuele selectie en kiezen hun partner doelbewust uit, met het feit op de betere genen. Dit levert een betere bijdrage aan je eigen nakomelingen.

Als dit vanuit het systeem gebeurd door middel van financiële stimulatie, dan zal dit een grote voordeel voor de mensheid opleveren in vele opzichten; zowel uiterlijk (denk maar aan AGA) als geestelijke en lichamelijk. Wie dan kaal wilt worden pakt gewoon de tondeuse, zo moeilijk is dat niet keuzevrijheid

Het is verder ook slechts een toekomstidee dat men zint of niet. Die vrijheid hebben we gelukkig.
Maar het is wel een idee dat sterker en vollediger zou kunnen werken dan de vele medicaties. En het zou kunnen bijdragen aan de evolutie van de mens in de toekomst.

@Jordy, sommige mensen worden inderdaad voor gek verklaard en daar maak ik mij niet druk om.
Normaal zijn zou pas gek zijn

Laatst gewijzigd door 123hallo; 29 januari 2016 om 15:56 Reden: spel en schrijffouten verbeteren
123hallo is offline   Met citaat reageren