Los bericht bekijken
Oud 13 april 2019, 23:51   #45
michael1606
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2019
Berichten: 226
Geslacht:
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mohawk Bekijk bericht
@Michael, Duizend maal Thanx! Je moest eens weten in welke mate je me op weg helpt met deze openheid van informatie. Ik heb geluk vandaag denk ik. Tof je te ontmoeten hier. Eindelijk iemand met een herkenbaar en in zekere zin soortgelijke situatie/verhaal.
Want je hebt enorme raakvlakken met mijn verhaal. Zo is dat met Nico - die deze thread begonnen is - ook zeker zo. Echter komen bij jou aspecten voorbij die nog herkenbaarder zijn.

Dus, voor de duidelijkheid..
Jou donorgebied was - net als bij mij - niet geweldig tot matig. Zelfs dusdanig dat o.a. Esteworld je afwees bijv. Dat begrijp ik goed toch? Dan ben ik echt benieuwd. Via Medical Point hebben ze toch 3500 grafts verplaatst, toch? Hoe ziet jou donorgebied er dan uit? Weet jij hoe het er uit zou zien als je het eenmaal genezen kaal zou scheren o.i.d? Zijn er opvallende gaten of strepen dan? Of valt dit allemaal wel mee? Kun je me daar wat over vertellen, of laten zien. Kan ook via een PB. Jij leeft met het antwoord op mijn vraagstuk. Het zou me echt helpen daar meer van te weten.


Denk jij dat jij nog een tweede behandeling kan doen over een jaar? Dat er nu nog steeds genoeg donor is?

Ik heb trouwens toevallig a.s. dinsdag een afspraak met Medical Point. Ze zijn één van de laatst overgebleven klinieken/tussenpersonen waar ik nog niet ben geweest, of contact mee heb gehad. Ik had eerder op consult gewild bij hen, maar onze agenda's lieten dat niet toe. Joh, na het lezen van jou bericht heb ik daar ineens nog meer zin in.. Want dat is ook betaalbaarder. En komt bij mij vooralsnog goed over.

Ik heb weinig haar op mijn hoofd, tussen 2 haakjes. Ik ben niet helemaal kaal, maar het is overal bovenop gewoon enorm enorm dun. Je kunt niet meer spreken van een kapsel, je kijkt recht op mijn hoofdhuid, overal bovenop. Het nog net voldoende om Volluma te kunnen toepassen, maar moet je niet vragen hoe. Het komt meer op mijn hoofdhuid dan in mijn haar. En ik heb dus erg dun haar.

Wat herkenbaar is: EsteWorld, ben ik onlangs ook geweest. Vanaf het begin ging mijn voorkeur al naar hen uit, waarom weet ik niet. Het straalt iets uit denk ik. Hidde en Margot (hopelijk heb ik haar naam goed) waren eerlijk, en dat voelt hard, maar ik vind dat ergens wel goed. Mooi bedrijf, geen enkel slecht woord erover wat mij betreft. Ze wezen me niet af, hoewel dat er eventjes wel op leek. Ze, voornamelijk Hidde vond mijn donorgebied erg matig. Ook bij mij zou het niet dekkend worden over het geheel. Daarbij had ik nogal rigoureuze ideeën, waar men - niet raar - niet veel in zag. Ze zouden opnieuw overleggen met hun arts/chirurg. En daaruit kwam de volgende dag een nieuwe offerte met 1900 tot 2300 grafts, en waar mogelijk meer stond er, maar ja dat "waar mogelijk meer" zegt niets. Met de grafts zou mijn voorkant/haarlijn gedaan worden richting de achterkant. De kruin blijft dan vooralsnog wat het is. Een tweede behandeling zou zeer beperkt mogelijk zijn, dat heb ik expliciet gevraagd.

Maarrrrrrrr.. Een paar dagen later kwam ik bij Hairworld Istanbul te Vlaardingen op consult. Ik mocht deze mensen meteen ook. Ik had n.a.v. van foto's al een indicatie. En deze veranderde niet. 3000 tot 3500 grafts. Boem! Dat is bijna het dubbele van EsteWorld, maar wel tegen een prijs ruim dubbel zo hoog. Ook vertelde ze daar dat een tweede behandeling zelf mogelijk zou zijn, met weliswaar niet zo veel grafts, maar toch. Dit is dus heel tegenstrijdig met EsteWorld. Hoewel er bij HWI wel werd gezegd dat mijn donor gebied eronder zou lijden o.i.d. Ondanks de prijs spreekt dit mij toch enorm aan. Ik kan het betalen... Maar toch, het is nogal een verschil.

Daarom vind ik het belangrijk dat ik dan ook 3000-3500 grafts krijg, en ze kan tellen zelf. Anders betaal ik dus bijna 3 maal zo veel voor misschien wel hetzelfde. Daar ligt mijn twijfel.
Ik zou weleens willen weten of die tweede behandeling na een jaar dan nog kan.. Ook weer zoiets.

Btw. zo heb ik ook anderen gesproken, waaronder Globalhair, 2500 tot 3000 grafts. Maar enkel op basis van appjes, foto's, fimpjes en aan de telefoon. Jammer dat ik over GlobalHair zo weinig vind hier. Hele toffe kerel is dat. En de prijs is vergelijkbaar met EsteWorld. Maar ja, ik wil enige zekerheid. En ik vind het belangrijk dat dingen op papier staan.

Interessant is dat Margot van EsteWorld duidelijk en met een "wow" gezicht opmerkte dat Hairworld Istanbul - een concurrent - echt goed werk levert..

Ik hoor heel graag van je,
Excuses voor de lap tekst

groetjes en bedankt
Hey,

Bij mij schatte hidde het op 2500 te halen grafts maximaal. De rest en was ik vergeten, ik heb ook contact gehad met Global hair inderdaad allemaal rond de 3500 grafts.
Of er een tweede behandeling mogelijk is wisten ze allemaal niet zeker, dit moet de toekomst uitwijzen. Ze waren ook allemaal eerlijk dat ik geen bizarre verwachtingen moet hebben, had namelijk een norwood 6. En daar zijn om het mooi te dekken zeker 5000 grafts voor nodig.
Maar uiteindelijk heb ik de stap gewoon gezet, ook omdat ik het de laatste jaren altijd kort schoor en daardoor dacht als het uiteindelijk niks wordt, het groeit niet mooi, scheer ik het weer gewoon. Dan is het alleen zonde van het geld. Maar ik heb er uiteindelijk zelf voor besloten het te proberen.

Mijn donorgebied is nog wel een beetje rood en achterop heb ik nog een beetje bultjes, al moet ik zeggen dat ik er zelf ook moeilijk vanaf kan blijven.

Met 3600 grafts zijn vanaf mijn haarlijn omhoog gegaan, ik wilde mijn eigen haarlijn aanhouden. En net voor mijn kruin uitgekomen. Dit zag er in het begin een beetje gek uit, schrok er wel een beetje van, waren net over de helft. Maar nu mijn jaar begint te groeien en ik ook Hairforte van Medicalpoint gebruik( heb ook minoxidil van kirkland besteld, ga ik volgende week mee beginnen) ziet het er steed beter uit.
Tis wel wat moeilijker te zien bij mij, ben eeg blond en de foto's zijn van ongeveer 7 weken.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG-20190409-WA0006.jpg‎ (136,8 KB, 256x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG-20190409-WA0005.jpg‎ (138,1 KB, 207x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG-20190409-WA0004.jpg‎ (149,3 KB, 213x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG-20190409-WA0002.jpg‎ (146,0 KB, 228x gelezen)
michael1606 is offline   Met citaat reageren