Discussie: Micro Pigmentation
Los bericht bekijken
Oud 12 maart 2024, 22:26   #75
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 378
Zie hieronder - heb even mijn antwoorden in italic eronder gezet.

Vraagje zit te overwegen om mhp te laten doen bij BCN. Deze staat als het goed is goed aangeschreven. Iemand hier toevallig ervaringen om te delen?

Ja, donorzone met MHP en verdichting kruin. Zeer professionele MHP artiesten. Absolute aanrader.


Tevens wil een haartransplantatie laten doen. Dit in combinatie met mhp voor een visuele hogere dichtheid. Wat is hierin de juiste volgorde? Eerst mhp daarna een ht?

Kan beide. Persoonlijke mening is eerst HT en dan MHP. Wacht wel altijd 9 maanden na je HT. Mijn advies is 9 maanden donorzone en 12 maanden transplanted zone. Dit advies staat ook op internationale fora. Je haren zijn dan matured. Dan kan de MHP artiest beter zien waar wat nodig is. Niet eerder dan 9 maanden. Tevens is voordeel dat je dus je donorzone wat kan laten opvullen als het nodig is (wat nu nog niet in je plan staat zo te zien).


Is het als je een mhp hebt laten uitvoeren misschien moeilijker voor het team van de ht om te zien waar de grafts geplaatst moeten worden?

Nee.

Heb zelf nog redelijk wat haar, haarlijn is wel dunner en dunner aan het worden, gedeelte daarachter ook. Inhammen moeten op zeker bijgevuld worden (ht 8 jaar geleden was 1400 grafts) gok nu op minimaal 2000 grafts voor een mooi resultaat.

MHP werkt alleen als optische verdichting als er minimaal al een behoorlijke dichtheid staat. Verwacht er absoluut niet erg veel van.

Een tatoeerder die je hoofdhuid flink donker maakt met punten o.i.d
geeft betere optische dichtheid maar geeft een onnatuurlijk resultaat. Tevens als je dan millimetert of kaal scheert kan dat niet meer, dit heeft niks met MHP te maken maar wordt veel gedaan.

Het enige juiste is een kliniek (zoals BCN) die een levensecht puntje zet wat je vrijwel niet kan onderscheiden van een stoppeltje. Als ik mijn haar milimeter zie je het vrijwel niet. Houd die optie altijd open, zeker omdat AGA progressief is. Het laatste wat je wilt is steeds kaler worden met een blauwe vlek op je hoofd.




Op dit moment gebruik ik toppik maar moet steeds meer gebruiken om er wat van te maken en ben dat eigenlijk wel zat.

Ik hoop dat iemand hier wat antwoorden op heeft!

Gr,

Bills

Vraag van mij aan jou, vanwaar de MHP voor verdichting? Waarom niet eerst een HT en dan pas kijken of een MHP nodig is? Of heb je een uitgerekend plan waarbij blijkt dat je te weinig grafts in je donorzone hebt en je die verdichting met MHP sowieso nodig gaat hebben? Zo komt het niet over bij mij trouwens.

Laatst gewijzigd door Klapz; 12 maart 2024 om 22:30 Reden: Typo, verduidelijking
Klapz is offline   Met citaat reageren