Los bericht bekijken
Oud 1 augustus 2018, 11:30   #19
mexicang
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juni 2016
Berichten: 157
Geslacht:
Marianne, ik heb inderdaad gebeld met de dermatoloog, alleen er was niet eerder een plekje. Het was ook wel te verwachten en ik heb mij er maar bij neergelegd. Ik denk dat hij momenteel toch niet veel meer kan doen dan een diagnose te stellen.
Ik vermoed dat het weer Telogeen effluvium is, eventueel in combinatie met een genetisch bepaalde uitval.
Twee jaar geleden kreeg ik advies 5000mg biotine, 5mg melatonine, ketoconazol en veel tomaten(puree) te gebruiken.
Dit advies heb ik nu weer opgepakt.

Ik ben zelf ook niet van behandelen van buitenaf, wel van binnenuit.
Ik geloof echt dat haar je gezondheid kan weerspiegelen. Zowel lichamelijk als emotioneel.
Wel ben ik van mening dat een allergische reactie zoals bijvoorbeeld contacteczeem haaruitval kan veroorzaken.
Nadat het bij mij twee jaar geleden wat rustiger werd, ben ik sowieso dit jaar weer teruggevallen in oude patronen. En dus weer veel rommelen met allerlei shampoo's die ik te kust en te keur gebruikte.
Nu gebruik ik dus alleen weer diegene die ik toen gebruikte, om zo toch eventueel te kunnen elimineren.
Opvallend vind ik overigens wel mijn gebruik van droogshampoo.
Omdat ik soms snel vettig haar kan hebben, gebruik ik deze om een wasbeurt over te kunnen slaan, waardoor ik twee x in de week kan wassen.
Maar wat ik nu merk, ik heb maandag mijn haar gewassen, tweede keer ketoconazol, en zowel maandag als dinsdag veel minder jeuk.
Vanmorgen wilde ik de wasbeurt echt uitstellen, dus wat droogshampoo gebruikt. Maar ik heb vandaag veel meer jeuk dan de afgelopen twee dagen… :rolletjes:
Vraag blijft, is de jeuk van de droogshampoo of komt de jeuk omdat het haar vetter is?

Marianne, hoe verloopt jouw haaruitval? Is het diffuus, over het gehele hoofd, of is het plaatselijk?

Nog even en dan gaan we op vakantie . Op zich heb ik er wel even zin in. Even niks, want thuis ga ik ook maar door, ben iemand die moeilijk rust kan vinden, en dus ga ik echt even proberen twee weken leuke dingen te doen en te genieten.
Mijn hoedjes die ik twee jaar geleden al had aangeschaft liggen al klaar en pas nog heb ik twee 'boho bandeaus' gekocht die super leuk zijn.
Ik heb er vorige week met dat warme weer al een in gehad en het staat super leuk. Voordeel is dat ik dan niet de hele tijd bezig ben met mijn haar en omdat het leuk staat, ik mij ook weer even mooi voel

Sonja, je slaat de spijker op zijn kop. Het is een lastige periode… hierin spelen angst, paniek, onzekerheid en boosheid vaak op. Vooral angst en paniek. Ik ben nogal een beelddenker, dus ik moet dat regelmatig uitschakelen. Angst en realiteit gaan vaak niet samen, maar kan mij wel behoorlijk onzeker maken.
mexicang is offline   Met citaat reageren