Discussie: Shedding
Los bericht bekijken
Oud 2 januari 2005, 19:10   #66
zucht
HaarWeb lid
 
zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 272
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Petro
Soory dat ik mn eigen topic maar weer naar boven haal, maar ik begin echt behoorlijk wanhopig te worden...

Mijn haar wordt echt van kwaad tot erger. De fina (proscar) lijkt echt geen enkel effect te hebben, terwijl ik er nu toch al 5,5 maand mee bezig zijn. Het kan een ongelofelijk toeval zijn, maar de uitval is pas echt erg geworden sinds ik ben begonnen met proscar. Ik geloof er nu echter niet meer in dat dat simpelweg een shedding is. Ik heb wel een hoogtepunt in de haaruitval gehad, dat zal mijn shedding misschien geweest zijn, maar op dit moment valt het nog steeds echt behoorlijk hard uit. En het ergste daarbij is, waar het probleem eerst alleen op de kruin zit, daar ga ik nu frontaal helemaal fout. Kan best dat ik gewoon precies met proscar ben begonnen op het moment dat de AA echt toe ging slaan, maar ik vind dat wel heel erg bizar. Ik heb frontaal nooit problemen gehad, buiten het feit dat ik wat dun haar heb.

Ik snap het echt niet meer. Kaalheid zit ook helemaal niet in mijn familie. Zou het misschien ook met mijn psychische toestand te maken kunnen hebben? Ik heb een nogal neerslachtige aard, en het overlijden van mijn vader anderhalf jaar geleden, plus wat ongeluk in de liefde hebben daar ook nog ff op ingehakt. En nu heb ik dit probleem er ook nog bij en dat vreet echt elke dag aan me. Ik heb het al te moeilijk, kaal worden dat kan ik er echt niet bij hebben. Acceptatie en mezelf kaal scheren is geen optie, dat staat echt vreselijk bij mij (hoog voorhoofd).

Elke ochtend is een crime nu voor me. Douchen en daarbij een hoop haren verliezen, en vervolgens wat behouden is gebleven op alle mogelijke manieren een beetje in vorm te krijgen. Ik had altijd behoorlijk veel krullen, en die moesten nogal gemodelleerd worden wilden ze niet als een oerwoud op mn kop staan. Nu doe ik hetzelfde maar kan ik geen gel meer gebruiken omdat dat mn haren teveel aan elkaar plakt. Probeer het nu met wax en met haarlak, maar het kutte is dat ik er elke dag meer problemen mee krijg. Man wat vreet dat aan me.

In ieder geval, mijn huidige regiment volstaat niet. Naast proscar gebruik ik een haarverdikkings shampoo en rooscure. Niet genoeg. Is minoxidil een optie, en zo ja hoe kom ik hieraan? Ik wil daarbij wel door blijven gaan met de proscar, mijn huisarts heeft gezegd dat dat het enige middel is dat echt zou (kunnen) werken. Wil wel ook een afspraak gaan maken met een dermatoloog. Al heeft mijn huisarts al gezegd dat ik ook daar niet veel van moet verwachten. Alleen een haartransplantatie zou nog een optie zijn, maar de verhalen hier weerhouden me daar ook weer van.
Ik merk echt heel erg dat het me ervan gaat weerhouden dingen te ondernemen. Ga minder uit, ben minder uitbundig. Ik word gedwongen om voor lul te lopen, dat idee krijg ik steeds meer. Waar is dat wondermiddel?!
Buiten het feit dat ik geen krullen heb, kan ik me totaal herkennen in die situatie. Ik ben nu 5 maanden en 20 dagen bezig met proscar (en heimelijk ben ik 2 maanden terug overgeschakeld op 2mg per dag iso. 1) en het is bij mij NET hetzelfde.

* Ook ik weet 's morgens niet wat gedaan om het in model te krijgen => goede raad : laat het op pakweg 10-12 millimeter afsnijden... zoooooooooo'n gemak 's ochtends, dat wil je niet meer missen.
* Ook ik zat mezelf steeds te zeggen dat het nu toch MEGA-toeval moet zijn dat de AA net goed losbarst op het moment dat ik met fina ben begonnen.
* Ietsje minder misschien, maar de inflammation blijft voortduren.
* Ook ik heb in die 5-6 maanden frontaal een kerkhof zien worden, terwijl men toch zegt dat fina daar niet echt werkt.

Het is idd om gek te worden.
__________________
Huidige aanvalspositie :

Enkel nog Nizoral shampoo. Ik berust.
zucht is offline   Met citaat reageren