Los bericht bekijken
Oud 8 september 2005, 13:31   #2
Pieter19
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 november 2004
Locatie: Almere, Nederland
Berichten: 163
Arjen,

Welkom bij het Haarweb forum.Tja mensen reageren heel verschillend op haarverlies, sommige maken er geen punt van en scheren het meteen af en andere gaat tot het einde van de wereld om hun haren zolang mogelijk te houden. Ik denk vooral dat het proces van je haren verliezen mensen zo depressief maakt; Altijd meer & meer haarverlies, het word zichtbaarder en zichtbaarder, elke keer als je denkt dat het goed begint te komen krijg je weer een opdoffer en in die cirkel blijft het een beetje draaien. Ik persoonlijk kan er redelijk positief mee om. Ik heb alle mogelijkheden overwogen en de dingen eruit gehaalt die het beste bij mij passen en dat is bv al geen zware medicatie nemen voor mijn haren een aantal jaren langer te behouden en iedereen heeft zo zijn eigen weg die hij wilt gaan en dat leer je hier ook wel wat je mogelijkheden zijn en sommige kunnen ook gewoon medicatie nemen zonder bijwerkingen en dan behoor je tot de gelukkige natuurlijk . Maarja het begin van haarverlies onder ogen te komen is altijd het moeilijkste en dan wat opdoffers kunnen aanvaarden en na een tijdje leer je er mee omgaan hoor maar voor velen is wel hun zelfvertrouwen sterk vermindert door hun haarverlies en dat is één van de grootste nadelen vind ik.

Om op je vraag te antwoorden, het is niet noodzakelijk als je vader & nonkels kaal zijn dat jij dat ook zult zijn, het kan aan moeder of vader kant zijn, daar heb je een beetje geluk in of juist niet.

BTW: Niet iedereen is depressief hier hoor .
Pieter19 is offline   Met citaat reageren