Los bericht bekijken
Oud 27 mei 2009, 22:45   #23
dolfijnvanessa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 1
Hallo Allemaal,

Ik ben Vanessa en ben 27 jaar, ik doe het al vanaf mijn 12e en wat hiervan de oorzaak is durf ik niet te zeggen. Toen mijn moeder erachter kwam zijn wij naar de huisarts gegaan, hij heeft ons toen doorverwezen naar het ziekenhuis om daar onderzoek te doen. Zij hebben bij mij een aantal haren met haarzakje eruit getrokken en deze op kweek gezet. Uit dit onderzoek is niks gekomen omdat ik het natuurlijk zelf doe. Mijn moeder is toen begonnen met allerlei manieren dat ik er niet aan kon zitten, zoals wanten aan mijn handen vastbinden maar dit mocht allemaal niet werken.

In 2006 ben ik naar mijn huisarts gegaan voor mijn moeheid en (nog steeds)haar trekken, stress. Hij heeft mij doorgestuurd naar een psycholoog en hij heeft mij antidepressiva voorgeschreven. Ik moet zeggen dat ik daar wel erg mee geholpen ben en heb een jaar niet aan mijn haar gezeten, wat hierbij geholpen heeft is het beloningssysteem. Als ik b.v. een week er niet had aangezeten moest ik mijzelf belonen met wat lekkers of kocht mijn vriend een bloemetje voor me.

Helaas door familieomstandigheden ben ik er weer mee begonnen.
Maar ik heb wel weer de stap genomen om naar mijn huisarts te gaan, ik ben nu weer terug bij af. En beginnen we weer hoe we ook zijn begonnen in 2006. Ik hoop dat ik meer contact krijg met mensen die hetzelfde hebben en zodat we steun bij elkaar kunnen hebben.

Groetjes Vanesssa
dolfijnvanessa is offline   Met citaat reageren