Los bericht bekijken
Oud 20 maart 2014, 11:42   #29
Nic
HaarWeb lid
 
Nic's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 182
Geslacht:
Daar kan ik niet omheen, want ik draag de ene dag dit, dan weer dat..
Nu ik weer (heb enkele jaren geleden ook pruiken gedragen, toen een tijd niet omdat het beter ging met mijn haar, en nu weer aan de haarwerken) aan de haarwerken zit, heb ik me voorgenomen er niet geheimzinnig over te doen. Mensen zullen wel kletsen in het begin, hoewel ik alleen maar sympathieke reacties krijg. Op een dag is het nieuws er wel van af, en weet iedereen dat ik verschillende pruiken draag. Ik heb me dus maar voorgenomen uit de kast te komen, en eerlijk gezegd voelt dat goed! Ik wil er wat van maken!

Op mijn werk leven mijn collega's mee, en show ik mijn modelletjes. Ik heb op mijn werk (80 km verderop) altijd hetzelfde haarwerk op. Ik werk met jongeren met een lichte verstandelijke beperking en gedragsproblemen, en wil hen niet wijzer maken. Wonderlijk hoe die knullen niet opmerken dat je de ene dag met een dun bosje haar op je werk verschijnt, en de volgende dag met een leuk kapsel!
Eén cliënte weet het, die vroeg zich af hoe ik aan zulk mooi haar kwam opeens. Heb haar eerlijk verteld wat het probleem is, en gevraagd er niet met anderen over te praten. Maar ze mag er uiteraard wel met collega's over beppen. En als andere cliënten er met haar over beginnen, heb ik haar gevraagd of ze hen naar mij wil verwijzen, want ik wil het zelf graag zeggen.
Zodra anderen het ook weten, zal ik er open over zijn en voortaan ook naar mijn werk komen met verschillende modellen.
Het is dus afwachten hoe lang deze cliënte haar mond kan houden.. (hoewel ik inschat dat ze zo'n 'geheimpje' wel interessant vindt.
Nic is offline   Met citaat reageren