Los bericht bekijken
Oud 24 juni 2011, 15:08   #3
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 532
Geslacht:
De haaruitvalcyclus na een Fue.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DikkieD Bekijk bericht
Al eens eerder zonder succes aangekaart, maar wel een discussie waard:

Haren hebben een groeiperiode van 2-6 jaar tot ze weer uitvallen. Als je haren krijgt als kind, gaat dan redelijk geleidelijk en gaat het proces van uitvallen/ nieuwe haren vrij onzichtbaar.

Als je een fue gehad hebt vallen in een gebied alle haren uit na een fue. Deze haren kennen vervolgens een bepaalde groeicyclus en vallen ook ooit uit. Kan dit tijdelijke zichtbare uitval veroorzaken (immers allen gelijke start gehad) of is de groeicyclus gewoon per haartje verschillend? Ben zeer benieuwd, ik lijk namelijk echt uitval te zien op veel getransplanteerde plekken (45mnd en 29 mnd geleden)

Danku!
Na een haartransplantatie vallen de getransplanteerde haren in eerste instantie meestal uit. Dat komt door de chock van het verplanten. Dus een prima vraag. Wat er echter gebeurt is dat na een tijdje de haren weer de normale cyclus aannemen en weer net zo als voor de transplantatie om en om uitvallen. Ik heb nu meer dan 20 jaar een haartransplantatie en zie niet dat die haren om de zoveel tijd allemaal tegelijk weer uitvallen.

De natuur is een prachtig iets. Waarschijnlijk heb je wel gehoord van wenkbrauwhaar transplantaties. Dat gebeurt meestal met gewoon hoofdhaar. Dat betekent dat die wenkbrauwen dus gaan groeien en steeds moeten worden bijgeknipt. Dat klopt ook in het begin maar na een tijdje nemen die hoofdharen de structuur en de haargroei van echte wenkbrauwharen aan. Dus is bijknippen niet meer nodig. De haren passen zich dus aan aan het gebied waar ze staan.
__________________
"En voorts ben ik van mening dat de meeste haargroeimiddelen weggegooid geld zijn"(HJD)

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

www.haarproblemen.nl

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt"

Laatst gewijzigd door Diksy; 24 juni 2011 om 15:11 Reden: tikfout
Diksy is offline   Met citaat reageren