Los bericht bekijken
Oud 4 september 2002, 21:39   #5
Diana
HaarWeb lid
 
Diana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2001
Berichten: 227
scheren voor laserbehandeling

Hoi Daniella!

Om te antwoorden op je vraag of je je haren mag wegscheren voordat je naar je laserbehandeling gaat is het enige juiste antwoord:

Je MOET je haren wegscheren een dag voordat je de laserbehandeling ondergaat. Als je dit niet zelf doet, doen zij het namelijk voor je, maar je kunt het beter een dag van te voren doen, of twee, ligt eraan hoe snel je haren terug groeien. Een uur van te voren scheren bv is niet optimaal omdat je huid dan zo glad is en er bijna geen haar meer aan de oppervlakte van je huid zit dat de behandeling minder aanslaat. Dus een of twee dagen van te voren het te behandelen gebied scheren!
Reden dat je juist moet scheren is de volgende: wanneer je zou laseren met zichbaar haar door de warmte die de laser produceert het haar verbrandt en brandplekken op je huid kan veroorzaken! Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Plukken mag absoluut NIET voor of na of tussen de behandelingen door! Alleen haren in de groeifase worden geraakt door de laser en door te plukken rem je juist de groeifase van het haartje!

Ik hoop je hiermee voldoende ingelicht te hebben.

Ik lees overigens dat je je aan het voorbereiden ben om met de laser aan de gang te gaan. Betekent dit dat je al een intakegesprek heb gehad ergens want als dit het geval is vind ik het raar dat ze je dit niet verteld hebben.

Groetjes Diana.
Diana is offline   Met citaat reageren