Los bericht bekijken
Oud 8 oktober 2018, 15:36   #101
mexicang
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juni 2016
Berichten: 157
Geslacht:
Hoi Marianne,

Wat foto's betreft, je kunt ook foto's van jezelf meenemen naar de dermatoloog. Foto's waarop goed te zien is dat je haar daadwerkelijk veranderd is.
Ik heb op mijn mobiel een mapje gemaakt met daarin foto's van hoe het er vroeger uitzag en nu.

En een ander kan dan denken dat ik nu echt nog genoeg haar op mijn hoofd heb, want voor een ander is het anders zichtbaar dan voor mij, maar ik en alleen ik weet hoe het was, hoe het voelde en hoe ik mij er nu bij voel.

Als ik vertel dat er een mal is gemaakt van mijn hoofd en dat ze een haarstuk maken, wordt er echt zo naar mij gekeken: , en vervolgens naar mijn haar. Niemand die het snapt. En dat maakt het zo moeilijk.
Maar, iets achter de hand hebben is gewoon fijn. Ik wil mij namelijk niet onzeker voelen en continu bezig zijn met mijn haar, of eigenlijk met mijn dunne haar en de zichtbare hoofdhuid.

Mijn haaruitval is er nog wel, ik vermoed dat dit ook zal blijven. Alleen is het in een andere hoeveelheid. Gisteravond gewassen en slechts 45 haren na wassen, handdoekdroog maken en pyjama aan doen.
Daarna valt er wel nog uit, maar het is momenteel niet de 400(+) haren die ik in de zomervakantie had.

Ik haal de biotine bij de Vitaminstore, gewoon eigen merk. Prima biotine.
Of het de biotine is die er voor heeft gezorgd dat het iets rustiger is of gewoon mijn gestel, geen idee, maar opvallend is wel dat het na starten met slikken mondjesmaat minder werd.

Overigens bijzonder dat je dermatoloog (nog ) niets wil voorschrijven. De mijne deed daar helemaal niet moeilijk over. Alleen, hij zei er wel bij: "alleen als u het wilt"
Want als je begint met minoxidil, dan kun je er niet zomaar mee stoppen, want dan keert de haaruitval vrijwel onherroepelijk terug.
Daarom heb ik de keuze gemaakt om hier voorlopig niet mee te beginnen.

Wat die shampoo betreft, ik gebruik echt alleen die shampoo. Verder niks.
Ik wil nog wel gaan kijken of dat merk ook een conditioner heeft.
Die shampoo is echt een aanrader, geweldig spul!
Maar na het wassen laat ik het aan de lucht opdrogen, daarna zit het of goed, of ik doe er een creme in zonder al te veel toevoegingen , alleen in de punten.
Soms nog wat haarlak, maar hoe minder ik gebruik, hoe beter het gaat!

Mediceuticals gebruik ik niet, duur grapje, maar daar kan ik dus echt niet tegen, dan staat mijn hoofd echt in de fik. Voor mij alleen maar bevestiging dat een contactallergie aanwezig is.
mexicang is offline   Met citaat reageren