Los bericht bekijken
Oud 3 november 2014, 18:20   #4
Lasttaboo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2014
Berichten: 1
Geslacht:
Schrijver van een boek over lichaamshaar bij vrouwen

Beste Haarweb,

Ik ben de schrijver en samensteller van een van de enige boeken over lichaams-beharing bij vrouwen. Het is wel een academisch boek en in het Engels, maar het is, denk ik, goed algemeen leesbaar: er is geen 'jargon'. Het boek is niet over wat vrouwen moeten doen met hun lichaamshaar (verwijderen of niet verwijderen), maar in de plaats daarvan een studie door verschillende academici over verschillende ideen over lichaamshaar bij vrouwen: hoe wordt er tegen aangekeken in de maatschappij, in de geschiedenis, in de literatuur, in film, en in schilderijen, bijvoorbeeld?

Het boek heet 'The Last Taboo: Women and Body Hair' en is in paperback te verkrijgen bij de uitgever in Engeland, Manchester University Press (ook op de Engelse Amazon.co.uk site). Ik heb over de hele wereld op de radio over het boek gesproken sinds het eerst gepubliceerd werdt in 2007. Het is mijn hoop dat door het boek te lezen meer mensen kunnen zien wat achter ideen over lichaams-haar kan liggen, en dat het niet zomaar vanzelfsprekend is dat lichaamsbeharing als 'vies' of 'onvrouwelijk' wordt gezien.

Ik hoop dat iemand op jullie site er misschien ook wat aan heeft.

Met vriendelijke groeten, Professor Karin Lesnik-Oberstein
Lasttaboo is offline   Met citaat reageren