Los bericht bekijken
Oud 6 november 2013, 10:42   #11
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astrid26 Bekijk bericht
Sorry hoor, ik wil best lollig doen bij het draadje klaagmuur, maar hier vind ik het niet gepast ! Groet, Astrid
Ik denk dat het heel nuttig is dat dit gebeurt. Het is tekenend.

Als vaste bezoekers zien we dit forum -naast plek om steun en informatie te zoeken- ook als een soort sociale ontmoetingsplaats. Ik betrap mezelf ook regelmatig om van onderwerpen te willen afwijken omdat er toevallig iemand meepraat die ik in andere -minder serieuze- discussies ook tref.

Ik denk dat dat heel natuurlijk is .... bla bla serieus onderwerp, o ja, en passant, grapje ...

Dat maakt het zeker niet altijd gepast. Ik denk dat het bijdraagt aan extra verwarring en het kan voor nieuwelingen ook een drempel zijn. Alsof je op een receptie komt waar je eigenlijk niemand kent, maar waar iedereen elkaar wel heel goed lijkt te kennen ... spreek dan maar eens iemand aan.

Ik voel er zelf niet voor om als moderator heel snel in te grijpen. Politie-agent moeten spelen is al niet leuk. En met ingrijpen voel je je al snel een bemoeial. Dat voelt bij mij onprettig en het zou maken dat ik liever weg blijf. Ik ben in de eerste plaats lotgenoot en sociaal dier. Moderator ben ik vooral uit plichtsbesef.

Ik denk ook dat dit sociale aspect zeker belangrijk is. Met mate. Ik denk dat we, als het echt verwarring lijkt te brengen of discussies lam legt -net zoals Astrid hier doet-, elkaar soms moeten aanspreken. En weer terug moeten keren tot het oorspronkelijke onderwerp.

Ik denk dat wat Astrid in de discussie over het voorsteltoppic (hier) aangeeft kan bijdragen aan een oplossing.

Door een apart voorstelforum geven we nieuwelingen een duidelijke entree. Ze hoeven zich niet ineens in lopende discussies met de incrowd te mengen en ze hoeven niet als newby te zoeken naar het juiste hoekje om een gesprek te beginnen. Ze kunnen zich simpel voorstellen (man/vrouw), hun problemen of gedachten op tafel leggen op hun eigen manier. En de incrowd komt vanzelf op hun af om ze te helpen ... want zo zijn we ook wel weer.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]

Laatst gewijzigd door AnthonieH; 6 november 2013 om 10:45
AnthonieH is offline   Met citaat reageren