Los bericht bekijken
Oud 17 april 2018, 18:35   #1
ClaraL
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2018
Berichten: 4
Geslacht:
Clara (nieuw hier) - heb ik het juiste haarwerk?

Hallo allemaal,

Clara is de naam, althans zo wil ik hier graag genoemd worden. Ik beweer desgevraagd vrolijk dat ik 48 ben en een paar maanden, maar dat zijn eigenlijk een paarhonderd maanden...

Mijn natuurlijke haarbos is (je raadt het al) niet van dien aard dat ik er mee gezien wil worden in het openbaar. De zijkanten zijn dun en naarmate je hoger kijkt wordt het dunner, tot dunst toe.
Jarenlang heb ik een aanvullend haarwerk gedragen. Plakker aan de voorkant en aan de zijkanten clips. Ging eigenlijk prima, hoewel ik De Baron (Efteling) toch een t? grote uitdaging vond

Mijn nieuwste haarwerk heb ik bij een andere leverancier gekocht en ik vraag me af of ik het wel een haarwerk mag noemen. Om eerlijk te zijn is het feitelijk een pruik, van mijn eigen haar is niets meer te zien.

Van aanvang aan zat het niet lekker. Niet stevig op mijn hoofd. Ik ben bang dat dat komt doordat een pruik bedoeld is voor een kaal hoofd. Daarop plakken de kunststof randjes aan de binnenkant wel, maar op eigen haar gaat dat glijden.
De leverancier had een oplossing: clips innaaien. Helemaal onderaan, aan de achterkant. Daar heb ik nog eigen haar en daar clip ik dat dan aan vast.
Voelt nooit echt comfortabel, eerlijk gezegd. Maar het haarwerk (de pruik?) bleef redelijk strak op mijn hoofd zitten.

Die clips ben ik gewend, al heel wat jaren en ik heb daar nooit last van gehad. De huidige clips veroorzaken echter irritatie. De huid op die plekken is gezwollen, ik voel kleine korstjes en mijn partner meent zelfs mogelijk exceem, of een allergische reactie te zien.
Vreemd vind ik dat. Clips zijn toch clips? Kan de coting dusdanig verschillen dat je huid dit niet accepteert?

Ik ben al enkele malen terug geweest naar de leverancier, maar daar wordt ik niet veel wijzer.
Natuurlijk kan ik een ouder haarwerk pakken. Zo'n aanvullend haarwerk vond ik in feite veel lekkerder zitten, maar iedereen om me heen toont enthousiasme, "staat je veeeer beter" en zo.

Ik vind het lastig. Momenteel draag ik het ding zonder de clips te gebruiken en het voelt niet veilig. Aan de achterkant kruipt het doorlopend omhoog en als het ook maar ietsje waait voel ik me bijzonder ongemakkelijk met een hand op m'n hoofd om afwaaien te voorkomen...

Tips zijn welkom
ClaraL is offline   Met citaat reageren