Los bericht bekijken
Oud 26 januari 2014, 21:19   #22
Jhan-air
HaarWeb lid
 
Jhan-air's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2012
Berichten: 157
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlsiePilsie Bekijk bericht
Hey Hairpilot,

Ook hier dank voor je reactie.

Mijn argwaan i.v.m. finasteride gebruik en het rechtstreekse of onrechtstreekse effect op de AR receptor werd gewekt door deze studie (PubMed, 2011):
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21557276

"In our study, finasteride influenced AR expression in benign prostate tissue and prostate cancer cell. Before we can use finasteride in chemoprevention with confidence, we still need to clarify the influence of finasteride in ARs and its regulation pathway."

Ergens op dit forum las ik dat er een studie gedaan werd naar de haarstatus bij mannen die finasteride gebruikten en na zekere tijd ermee stopten. Of de situatie al dan niet slechter zou zijn na finasteride gebruik in vergelijk met geen gebruik ervan.

Aangezien dokters bij het voorschrijven van medicatie me nooit het hele plaatje meegeven en in de bijsluiter vaak zaken ontbreken, ben ik geneigd het zelf te gaan zoeken..
Dat is wel goed van je. Je moet eigenlijk alles tot aan de bodem gaan onderzoeken. Ik las pas geleden ook dat je van last van AGA kon krijgen door hooikoorts pillen... En dat slik ik al sinds kleins af aan.
__________________
Finasteride sinds Juni 2012
Minoxidil sinds November 2012
Jhan-air is offline   Met citaat reageren