Los bericht bekijken
Oud 19 februari 2014, 00:28   #28
GetXXL
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2014
Berichten: 8
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlsiePilsie Bekijk bericht
AGA staat voor de haarziekte Androgenetische Alopecia, inderdaad.

Bij bloedonderzoeken zijn mijn androgeen waarden volledig normaal, en ik heb geen afwijkingen aan de ovaria of bijnieren.

Totale onderdrukking van de androgenen bij de vrouw is geen goede zaak, volgens mij. Een vrouw heeft androgenen nodig om oestradiol te kunnen vormen. Helaas heeft Moeder Natuur de biologie zo in elkaar gestoken.

Flutamide, bicalutamide... worden bij prostaatkanker gebruikt. Ik vraag me af of deze ooit getest werden - al dan niet experimenteel - voor AGA.

Worden mannen in het bodybuildersmilieu niet vaker geconfronteerd met deze haarziekte?
Daarom zit er ook ethinylestradiol in je pil. Zolang je de pil slikt wordt er uberhaupt bijna nihil geproduceerd door de theca cellen en is het allemaal afkomstig van de bijnier; de bijnier valt buiten de HPG as en ga je niet volledig onderdrukken. Wel kun je op transcriptioneel niveau androgenen volledig buitenspel zetten d.m.v. een receptor antagonist zoals je zelf dus onderzoekt; sommige progestines zijn hier zeer potent in.

En nee, valt reuze mee in het bodybuildersmilieu. Je hebt er aanleg voor of je hebt het niet. Genoeg jongens die jarenlang met >10x de fysiologische hoeveelheid testosteron rondhuppelen zonder enig probleem wat betreft haaruitval.
GetXXL is offline   Met citaat reageren