Los bericht bekijken
Oud 9 september 2005, 21:57   #6
chriz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2005
Berichten: 102
Geslacht:
Hoi Sebastiaan,

Klinkt erg beken wat je omschrijft. Ik weet niet in hoe verre dit ik jouw situatie kan, maar ik heb eerst ook mijn haar naar voren gekamt. Dat was een ramp. Stukje lopen waait het of weer naar achteren, of erger omhoog. Loopt je met een soort antenne op je kop. Of het wordt vettig en heb je wat sliertjes hangen. (Hoe dan vrouwen met ponie dat toch?)

Ik ben daar snel mee gekapt, want ik gin me daar helemaal iet goed bij voelen. 1 stap buiten de deur, of bij wrm weer op het werk, zit je continue aan je haar te denken "zit het nog goed! zit het nog goed!"

Ik kam het nui als volgt: Bijna al het haar kam ik naar achteren toe, en lang het hoofd achter de oren. De haren aan de voorkant zijn nu zo'n 4 a 5cm lang. Deze kam ik eerst naar voren toe en druk ze dan terug en wat omhoog naar de haarlijn terug. (wel eerst droog laten zijn). Dit zorgt dat ze wat warrige dot vormen (soory kan het niet beter omschrijven). De wind heeft hier geen tot weiniig vat op. en het dekt de bovenste deel van de inhammer af.

Daarnaast scheer ik 2 a 3 dagelijkst een strookje aan de zijkanten weg lang de rand van een kam die je eert 'uitlijnt' met de inhammen. Dit doe ik ook met een klein randje van de strook tussen de inhamen in. Hierdoor zie je ze veel minder. Niet de fou in gaan om de inhammer zo helemaal weg te werken, dit zal waarschijnlijk juist een ongewenst resulaat geven.

Ik ben ook behoorlijk stijl haar, mar wat toch best springerig is. Ik kan niet inschatten of dit ouw kan helpen, er makkelijker mee om te gaan. Mischien dat je hier een foto'tje kan plaatsen, dan weten we iets meer in wat voor situatie je zit. Als je hier tegen op zit, moet je dat natuurlijk (nog) niet doen. En het kan helpen om er met iemand over te praten.

Op deze manier zie je er bij mij eigenlijk mssr weinig van dat ik haar verliest, en het voornaamste: je hoeft je er geen zorgen meer te maken of het nog goed zit. Gewoon naar buiten gaan, niet meteen naar de meest drukke dingen toe. Ik ben er ook nog niet aan toe om b.v. naar het strand of het zwembad te gaan. Jawel uit angst dat het haar nat wordt en je de inhammen weer ziet en dat het doorschijnt. Volgende week ga ik met wat vollea's en aanhang naar de veluwe toe. 1.5 maand geleden had ik dat niet gedaan. Nu wel. a omdat ik me minder zorgen over hoef te maken, en b omdat ik er met een paar naaste collega's over heb gehad. Is zelf nu wel een beetje leuk om onderling een grapje te maken over onze probleempjes.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en dat het goed komt met je vrouw en kindje. Heb je er al wel eens met haar/hun over gepraat? Zodat ze weten hoe moeilijk je het er mee hebt?
chriz is offline   Met citaat reageren