Los bericht bekijken
Oud 28 augustus 2012, 16:11   #6
rweersch
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2012
Berichten: 37
@Remco:
Ik heb, zoals je in mijn handtekening kunt zien, in 2002 een FUT gehad. Een bewuste keuze (FUE was er nog niet), boven middeltjes slikken, smeren, of haarwerkjes. Waarom?
  1. Luiheid: omdat ik er in één keer van af wilde zijn.
  2. De kosten: je leven lang slikken/smeren/haarwerkonderhoud kost uiteindelijk veel geld. Destijd heeft het me 9000 euro gekost, een boel geld, maar veel goedkoper vond je een FUT met 1700 grafts destijds niet. Uitgaande van een gemiddelde levensverwachting tot 76 jaar, heb ik dus 76-32=44 jaar om die ingreep af te schrijven. Botweg gemiddeld, inflatie nog niet eens meegeteld, kom ik dan op 204 euro per jaar.
  3. Het gemak: het zijn je eigen haren. Na een half jaar tot een jaar kun je weer probleemloos alles doen, inclusief zwemmen in zout/chloorwater of wat dan ook. Ik denk er eerlijk gezegd nooit bij na dat de haren getransplanteerd zijn, ik behandel ze als ware het mijn originele haardos.
  4. De zekerheid: nooit onzeker dat je haarwerkje niet goed zit, of dat je topik fout is aangebracht, of dat de medicijnen niet aanslaan, of dat de medicijnen bijwerkingen geven.
Ik ga in december zelfs een tweede HT doen, nu FUE, omdat ik meer dichtheid wil.

Echter, niemand kan voor jou bepalen wat de beste oplossing voor jou is. Afhankelijk van je wensen en budget moet je zelf bepalen wat het beste is.
__________________

2002: FUT, 1700 grafts, Laser Aesthetics Hasselt
2012: FUE, 2600 grafts, Aesthetic Beauty Clinics Veldhoven

Laatst gewijzigd door rweersch; 28 augustus 2012 om 16:13
rweersch is offline   Met citaat reageren