Los bericht bekijken
Oud 6 oktober 2017, 19:37   #28
fireofdoom
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2017
Berichten: 114
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Ja die "shock" is niet prettig voor de bestaande haren. Permanente shock is voor velen toch wel een obstakel.. Ik heb volgende week mijn HT en heb mij wat verdiept in de literatuur. Er zijn kleine studies gedaan die haartransplantaties vergeleken +/- Finasteride en Minoxidil. Sommmige studies waren met kortdurend Fina/Minox (peri-operatief; 2 maanden voor en 1 maand na de operatie) en de ander met chronisch gebruik. In beide gevallen gaf de arm met medicatie een betere uitkomst (logisch natuurlijk). Behoudens van hergroei zouden bestaande haren die niet hormoon gevoelig zijn dikker worden, en dus bestendiger tegen "stress/shock"

Ik heb ook het e.e.a. gelezen over Minoxidil opstarten vrijwel direct na de operatie. Het was een kleine studie (12 patienten) dacht ik, waarin patienten 5-7 dagen na de operatie al moesten starten met Minoxidil. Van die 12 patiënten, hadden er 2 helemaal geen haarverlies in het ontvangstgebied en was er direct groei. 2 andere patienten hadden al hergroei na 4 weken in plaats van 2-3 maanden. Kleine studie natuurlijk, maar dit zet je toch aan het denken.

Ik gebruik momenteel Finasteride en Minoxidil, en wil zodra mijn hoofd is hersteld weer starten met Minoxidil. Het risico van vroeg starten is een bloeding en potentieel verhoogde absorptie met lage bloeddruk tot gevolg.
Echter, vele mensen combineren derma rolling (micro-needling) met minoxidil, en daar hoor je ook geen gekke dingen. Daarnaast is het risico op bloeding bij zo'n minimale ingreep bij een gezond persoon echt nihiel. Zeker 5-7 dagen post-HT.. Ik verwacht dat ik 5-10 dagen na de HT weer kan herstarten.. Ik hoor graag jullie mening!
Precies hierin heb ik mij voorafgaand de ingreep ook in verdiept. Richtlijnen vanuit de kliniek waren dat ik dag 10 post ingreep weer alles kon smeren en gebruiken wat ik wilde (voorzichtig natuurlijk). Ik ben zelf iets eerder begonnen met minoxidil, echter niet direct gesmeerd op de behandelde zone.

Ik lijk iets van shockloss te hebben, maar het kan ook zijn dat mijn voor-zone al wat verdund was voor de ingreep en het nu pas zichtbaar is omdat de haren ongeveer een cm of twee lang zijn (hierin zijn tussen de bestaande haren grafts geplaatst, naast plaatsing op de kale inhammen). Of dit echt shockloss is weet ik dus niet zeker, ik denk haast van niet.

Succes met de ingreep, ik hoor graag je verhaal!
fireofdoom is offline   Met citaat reageren